Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med lange snippets?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har på baggrund af en troværdigt udseende amerikansk artikel rådet mine kunder til at skrive deres meta descriptions længere for selv at få kontrol over visningen af de nye, lange snippets hos Google. Men på mine egne sider ser det ud til, at Google oftest blot snupper det første af siden - med en dato foran. I andre tilfælde snupper de nogle løsrevne sætningen nede fra siden - men ikke min fine nye lange meta description
Har I andre nået at gøre erfaringer?
Hvis mit råd et dumt, vil jeg jo gerne trække det tilbage.

VH Hans

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

De snippets, der vises i søgeresultaterne, er dynamiske, og du er derfor ikke selv herre over, hvad der står:

"Sometimes, they use what’s in a meta description tag. More often, they are generated by showing content from the page itself and perhaps parts of the meta description tag, as is appropriate for individual queries."

Google desuden anbefaler ikke, at du ændrer dine descriptions, hvis du har en god CTR med din nuværende. Du kan læse de officielle begrundesler i denne artikel fra Search Engine Land.

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Baastrup:
Google desuden anbefaler ikke, at du ændrer dine descriptions, hvis du har en god CTR med din nuværende.

Omvendt siger de, at de nogle gange vil vise meta description i snippet og andre gange indhold, som de selv finder. Jeg ser både korte og lange snippets i SERP som det ser ud nu, så hvis man er sikker på en god CTR, kan man måske nøjes med en kort. 
Under alle omstændigheder vil en længere ikke skade.

Tak for artiklen. Jeg vil henvise mine kunder til den, når de spørger på længere meta descriptions, så de har et ordentligt grundlag at beslutte sig på.

Hans

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil altid variere, og det mest hensigtsmæssige vil være at prøve det af på egen hånd – hvad fungerer bedst? Jeg vil personligt beholde gamle descriptions, hvor de fungerer i forvejen, og hvor der er en god CTR. I min optik bliver der kun vist udvidede descriptions for at give et mere uddybende snippet, så det er lettere at finde det resultat, man søger – uden at skulle klikke sig ind på hver enkelt side.

Det skaber et mere relevant søgeindeks, og derfor vil jeg lade det være op til Google at vælge, hvilket indhold der skal vises i udvidede snippets. Det gør sig især gældende på sider eller blogindlæg, der bliver fundet på forskellige søgeforespørgsler. Her er der behov for en dynamisk visning, da det varierer, hvilke søgninger der leder til den specifikke side. Håber det gav mening.

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)