Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min ide (en lampe som ikke bruger strøm, ingen ledninger)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 23. Dec 17
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ideen...

En Designer lampe som selv producer strøm (uden ledninger)

Sådan funker det...

Med hjælp af magneter og nogle andre ting kan man lave et system som selv producer strøm. Nu tænker i nok at det er en uendeligstrømkilde men det er ikke rigtig fordi magneter taber deres magnetiske kræfter. Men jeg har et par ideer hvordan man kunne løse dette problem. Så er solarceller også inbygget til at generer endu mere strøm, (solcarcellerne har ikke noget man at gøre med magneterne).

Det er jeg søger...

Jeg søger en samarbejdspartner som kan være med i projektet. For det første skal vi nok lave en prototype til det bruger vi en teknikingeniør. Jeg har allerede lavet et forsøg for at se om det funker...og det gjorde det. Men vi bruger en teknikingeniør til prototypen fordi vi skal præsenter det foran en investor, så det skal være perfekt.

Jeg har rigtig mange andre tanker hvordan man ellers kunne lave denne virksomhed bedre.

Jeg vil bare sige at jeg er en loyal person som i kan stole på. Jeg giver altid 100% jeg er brænder vildt meget for iværksætteri. Jeg glæder mig at høre fra dig.

Kontakt

fashiondanishstyles@gmail.com

71160604

Mvh Andreas

God jul til alle derude :)

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Magneter genererer vel ikke strøm uden du har noget bevægelse?

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

PashminaWear:
Magneter genererer vel ikke strøm uden du har noget bevægelse?

Nej men du kan fx. udnytte 2 magneters tiltræksningskraft. 

Forestil dig et hamsterhjul, hvor du placerer en magnet foran hjulet som fastgøres og en anden inden i hjulet, hvor den ligger frit.

Ved at lege lidt med afstandene kan man gøre sådan at den magnet som ligger inde i hjulet begynder at kravle henimod den som er udenfor, og siden den ligger inde i et hjul begynder hjulet at dreje rundt.

Bum, nu har man en roterende bevægelse, og så er der ikke langt derfra og til strøm :)

Tilmeldt 16. Apr 17
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det kan ikke lade sig gøre. Systemet bliver nødt til at få tilført energi udefra hvis du skal have en lampe til at lyse.

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 
Hvor mange watts kan systemet generere ? Hvordan tilfører du energien (ud over solcellerne) ?

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 201
Fra  SecretOne Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har desværre ikke målet hvor meget strøm der er blevet produceret.
Skriv en pm hvis du har interesse at høre mere om projektet.

Mvh Andreas

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har knækket den nød, skal jeg være den første til at lykønske dig placeringen på Forbes top 100.

Rigtig glædelig jul!

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Se princippet i den her video

Hvor meget som kan genereres, og hvor længe magneterne holder aner jeg ikke. Men i princippet kan der godt laves en løsning

Tilmeldt 16. Apr 17
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke rigtigt praktisk anvendeligt til at drive en lampe, med mindre selvfølgelig det er en meget lille lampe... Det er et temmeligt stor apparat man skal have til at stå og man vil selv skulle hen og dreje på hjulet en gang i mellem for at holde den kørende.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

estorm:
Det er jo ikke rigtigt praktisk anvendeligt til at drive en lampe, med mindre selvfølgelig det er en meget lille lampe... Det er et temmeligt stor apparat man skal have til at stå og man vil selv skulle hen og dreje på hjulet en gang i mellem for at holde den kørende.

Nogen ser begrænsninger andre udfordringer :)

Der kunne da sagtens laves et setup, hvor man ligesom med en almindelig tænd/sluk knap kunne aktivere/deaktivere magneterne, og jeg tror såmænd også at man snildt kunne lave strøm nok, eller bygge et batteri ind, som gør at der er en ekstra buffer.

Og det er klart, man kan nok ikke få en lille lampe på 10 cm med stor lysstyrke, men der findes også store skrumler af lamper, hvor man sagtens kunne få det her til at passe ind i.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)