Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophør af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg håber inderligt i kan hjælpe mig lidt :)

Jeg har valgt at lukke mit enkeltmands firma (en webshop) efter 3 år. Har solgt varelager men har stadig en trailer tilbage i firmaet.

Den er købt igennem firmaet i maj 2017 hvor jeg stadig havde fuld energi til firmaet.
(Er så blevet gravid og vælger at prioritere familien først nu, da firmaet har kørt ved siden af mit fuldstidsjob)

Hvordan kan jeg få den solgt og kan jeg evt levere den tilbage til forhandler (egendomsforbehold) når firmaet er lukket og cvr ophøre her 31/1-18?

Og hvad sker der hvis den ikke er væk inden cvr nr lukker?

Vil ikke selv købe den privat da behovet slet ikke er der til den.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du kan levere den tilbage må du jo høre sælger om, men normalt kan man ikke bare det

Den og evt andre aktiver du har købt og afskrevet skal i alle fald ud - sælges til andre - eller dig selv - eller redegøres for som gået i stykker hvis det er tilfældet- med noget dokumentation

Du kan helt enkelt ikke lukke uden at redegøre for alle aktiver - og så kan sidste løsning være at overtage dem selv - til markedspris og moms er så altid ud fra oprindelig moms (følger ikke prisen) = fuld moms anskaffelsesåret og så ned med 20% til den år 6 er 0%

OM du har behov for den selv er underordnet - ud skal den og evt andre aktiver - uanset du har afskrevet dem - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Bare sælg den.. Skat finder aldrig ud af det

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke andre aktiver i virksomheden end den trailer.

Og idet der stadig er gæld i den kan jeg ikke bare sælge den til den første og den bedste uden at gælden følger med eller bliver indfriet.

Ved bare nye biler bliver solgt med ejendomsforbehold så tænkte at man også gjorde det ved fx trailere.


Så rent juridisk kan jeg ikke lukke mit cvr nr ned før den er ude Af verden/firmaet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsforbehold betyder jo generelt blot at hvis du ikke betaler afdrag så falder den tilbage til sælger men det forhindrer ikke sælger i stadgit at kræve du SKAL opfylde aftalen og som personlig virksomhed er det jo dig personiigt der hænger på den og nej - du kan ikke lukke uden så selv at købe den ud med moms som nævnt fuld oprindelig moms i ansk året og så 20% ned Per år til den år 6 er 0%.

Du er jo personlig ejer i princip når du har personlig virksomhed så det er jo kun momsen du så ikke kan have det fulde fradrag for - og så naturligvis pligten i forhold til sælger firmaet, men du kan da sagtens høre om de vil tage den retur og til hvilken pris

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)