Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktivering af domænenavn hos dk-hostmaster

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man registrerer et nyt domæne modtager man i dag så stadig en mail fra dk-hostmaster, der indeholder ens domæne handle og midlertidigt password i en PDF?

Jeg har nemlig ikke modtaget den mail med "Bekræft registreringen af domænenavnet" fra dk-hostmaster som man normalt gør, og tænker om de har lavet om i systemet eller det blot er en fejl at mailen ikke bliver sendt?

Jeg kan selvfølgelig blot registrere et domænenavn mere og se, men er ved at lave en video om netop registering og aktivering, så vil gerne vide hvad i andre oplever.

Jeg har snakket med dk-hostmasters tlf. support, men de ved ikke hvordan deres eget system virker og deres teknikere er på ferie...

Tak for jeres tid og hjælp :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, sådan har det altid været, man modtager en mail med "Bekræft registreringen af domænet" med vedhæftet PDS.

I øjeblikket (både den 19 dec. og i dag d 28 dec.) modtager man dog kun en mail der hedder "Aktiver ditdomæne.dk"

I mailen står der:

Du logger ind med følgende bruger-id og kode.

Bruger-id: AC8699-DK
Adgangskode: ******** (your own chosen password)

Hvilket er ret fjollet da, man jo ikke har valgt et password til et nyt domænenavn, hos dk-hostmaster.

Mærkeligt at dk-hostmaster support ikke ved om det er en fejl, eller om de har ændret deres egen procedure?

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke det skyldes, at du har anvendt samme bruger ID som tidligere? Jeg får kun password oplyst ved registrering med nyt ID.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge domæner jeg har registreret under en ny bruger ID (handle), så det er ret mystisk at de blot sender en mail med henvisning til et password jeg ikke har valgt.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, grunden til jeg spørg omkring aktiverings og beskæftigelses mails er at jeg er ved at lave en video om registrering og aktivering af domænenavne. Jeg vil derfor gerne vise brugerene hvordan aktivering normalt forløber, 

Måske jeg skal vente til efter nytår og så håbe på at de har en tekniker på arbejde, der ved hvordan deres system er sat op - eller lave en video der viser hvordan man gør med glemt adgangskode, virker bare ret fjollet...

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

switch:
Begge domæner jeg har registreret under en ny bruger ID (handle), så det er ret mystisk at de blot sender en mail med henvisning til et password jeg ikke har valgt.

Hej 

Hos DK-Hostmaster kan man nu bruge sin NemID til login.

Mvh. Niels

https://itwebsite.dk 

https://itwebsite.dk

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men første gang du logger ind kan du ikke bruge din NemID. Der skal du bruge et midlertidig password.

Efter dette midlertidige password er ændret, skal du så bekræfte med NemID og kan så efterfølgende logge ind med enten dit handle og password eller NemID.

Det nemmeste er derfor at bruge glemt password funktionen eller at ringe til dk-hostmaster, og få dem til at sende en mail med handle + midlertidigt password.

Ganske ulogisk, men sådan er deres system sat op i øjeblikket.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)