Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal meget i skat...eller indkøbe varer til salg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-D 

Jeg står i et dilemme som jeg må høre jeres mening om :

Jeg har et fornuftigt overskud i kalender år 2017, og som bekendt stopper det jo om få dage.

Vil det være en god ide at indkøbe varer til salg i kalender år 2018 de kommende dage, for at nedbringe overskudet, jeg tænker så skal jeg betale det mindre i skat for indkomst år 2017.

Eller skal jeg bare betale, og så handle mine varer ind i løbet af de kommende måneder ?

Eller vil du ende ud i det samme uanset hvordan jeg vender og drejer det...... og min hensigt er ikke at unddrage mig at betale skat, jeg vil bare høre hvad der bedst kan betale sig iforhold til min enkelmands virksomhed.

Håber jeg har fået forklaret mig grundigt nok, og i kan følge min ide :-D 

Mvh Allan 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du skal nok starte med at forstå regnskab :)

Varer du har på lager er IKKE en udgift - man bringer ikke overskud ned med varer. Når året er gået og man har bogført sine varekøb, så tæller man varer op og tager dem op til indkøbspris (uden moms) og den værdi flytter man fra udgift til status - værdier

Varer er IKKE en udgift når de ikke er solgt. Først når de er solgt forsvinder de fra lager, ellers er de varelager som IKKE er en udgift og som du SKAL regulere for når du laver årsregnskab (sammen med sikkert ganske meget andet)

Det kunne tænkes du kunne bruge lidt fradragsberettigede småkroner på bogen "Introduktion til regnskab" som kommer rundt om at det som kan være ret smart at vide, hvis man selv fører regnskab - på en letlæst måde Stick out tongue http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

God vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak John....

Jeg følger dit råd...og ja du har helt ret , jeg skal nok starte med at forstå regnskab, for der fik en god oplysning.

Tak og godt Nytår :-D

Allan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)