Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logistik: Indien, Kina, Frankrig, Danmark

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Og rigtig godt nytår!

Jeg står med en logistik udfordring, som jeg håber, andre herinde har erfaring med. Jeg har en lille virksomhed. som producerer duftlys. I tidsruimmet fra maj til august skal jeg have transporteret ca 200kg messingbeholdere med søfragt fra indien til frankrig, æsker til indpakning med fly fra kina til frankrig og til sidst de færdige lys fra frankrig til Danmark, som vejer ca. 500kg.

Min tanke er, at det kan betale sig at få én logistikpartner på, som kan være sparringspartner på projektet og forløbet og kan have overblikket over forløbet.

Er der nogle herinde, der har gode erfaringer med en speditør, der kan tage et sådant projekt til sig? Eller andre gode erfaringer?

Alt det bedste,

Allan.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

AllanFatum:
Min tanke er, at det kan betale sig at få én logistikpartner på

Det er nok meget tvivlsom om det rent økonomisk kan betale sig, da der er tale om en meget lille opgave. Du vil formodentlig kunne opnå langt bedre priser på fragt ved at shoppe lidt rundt mellem de forskellige speditører.  Er det noget du har fået fragtet til Frankrig før?

Hvor har du selv firme, Danmark eller Frankrig ?

Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Ja, det er en ret lille opgave. Det er ikke noget, jeg har fået fragtet fra Frankrig før, og jeg er bosiddende i Danmark. Tænker du, det er bedst at få samlet tilbud fra alle ekspeditører eller at have dem give budget på hver enkelt transport-opgave? Eks. fra Kina til Frankrig alene?

Og har du gode erfaringer med speditører til opgavens størrelse?

Allan.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Du bør nok starte med at undersøge om det overhoved er muligt at få godset indfortoldet i Frankrig, Du skal betale told og evt. moms, men da du ikke er moms reg. i Frankrig vil det formodentlig kunne give problemer.  Gad vide om ikke det vil være en fordel ( told, moms og kvalitetskontrol)l for dig at få det hele sendt til DK for så derefter at sende det samlet til Frankrig.

Har du overvejet om det kan betale sig at få sendt de 200 kg fra Indien med fly, det kommer an på volumen af forsendelsen.

Husk i øvrigt at du skal være importør registreret hos SKAT for lovligt at kunne importere erhvervsmæssigt.

Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Det er super gode pointer, og ja det vil formegentligt give problemer at få det indfortoldet i Frankrig. Jeg er registreret som importør hos SKAT, så den del er helt ok. Jeg må forøre mig hos forskellige speditører. Også dem, der kun leverer med fly. Jeg har startet dialogen med enkelte.

Tak for god sparring!

Allan.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

AllanFatum:
Tak for god sparring!

Dejligt du kunne bruge mine råd ;-)

Prøv at kontakte PrimeCargo de har stor erfaring med Asien.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)