Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering af webshop - HJÆLP?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Vi har for nyligt lanceret nyt design af www.noellafashion.dk - en tøjwebshop med salg af kvindetøj. Bemærk at vi har vores eget brand, som er repræsenteret i en del retailbutikker landet over, hvorfor vi fortsat skal have fokus på noget branding, selvom vi gerne vil have eksterne brands ind og læne os lidt op af større internationale shops. 

Jeg vil derfor gerne have ris el. ros til vores nye design - specielt i forhold til brugervenlighed, konverteringsoptimering- og muligheder m.m 

Tak!

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashionguy123,

Først og fremmest flot design, I har fået lavet der!

For lige at forklare lidt om hvem jeg er, så er jeg en freelance webudvikler og -designer, og beskæftiger mig til dagligt netop med virksomheder som din; webshops, der skal have konverteret flere besøgende til kunder. Jeg har kigget din side igennem, og lister her nogle af de første ting, der faldt mig ind.

1) Tydelighed ved "Læg i shoppingbagen"

Når man tilføjer et produkt på din webshop til kurven, sker der intet, udover at side refresher. Her ville jeg i stedet lige vise en popup, hvor der står at produktet netop er lagt i kurven, og herefter giver kunden valget mellem at shoppe videre, eller gå til bestilling. Key er her, at gøre dem opmærksom på, at der ikke skete nogen fejl, og at deres produkt nu er lagt i kurven.

2) Brug dine CTA-knapper som pejlemærker

En relativt simpel og nem måde at øge din konvertering på, ville også være ved at bruge dine CTA-knapper som pejlemærker, og få dem til at stå ud fra din side af. Et eksempel er når man holder musen over kurven i din navigationsbar. Her vises "Vis alle" og "Gå til bestilling" med samme farver som resten af siden. Få den knap, du helst vil have dem til at trykke på, til at stå ud fra siden.

3) Ordvalg: Personalisering og konventioner

Der er en del ord på din side, jeg bed mærke i, hvor jeg ville følge "konventionerne". Det giver ikke super meget mening grammatisk at skrive: "Læg i shoppingbagen", selvom jeg ved at Nelly gør det. Jeg ville anbefale dig at bruge "Tilføj til kurv" eller "Læg i indkøbskurv". Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken her.

Udover dette kan du relativt nemt give en mere personlig oplevelse rundt på din shop ved at skifte "Alternativer" på produktsiden ud med "Lignende produkter, du vil elske", skifte "Mest populære" ud med "Bedst sælgende produkter" osv., hvis det giver mening.

Det var lige nogle få ting, der faldt mig ind. Super flot design, og dejligt brugervenligt ellers!

Har du haft en konsulent til at køre nogle splittests på designet, eller er det noget, du har tænkt på?

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en ret flot shop I har der - synes jeg. Men hvorfor ikke kontakte en lille gruppe af jeres kunder og høre om feedback direkte fra dem? Del det ind i navigation (let-svært), design/'lækkerhed' og - selvfølgelig - produkter (like/not like) når nu I har dem.

Læg det ud på nyhedsbrevet og SoMe og udlov evt. en gavekupon (extra) - evt. bare i lodtræk - som tak for hjælpen.

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashionguy,

1) Ifht. konverteringsoptimering, så drop slideren på forsiden. Kør hellere med et statisk banner og evt. to mindre nedenunder.

Det er gang på gang dokumenteret at slidere oftest ikke giver det output som man håber på. Læs evt. her hvad Yoast har at sige om dem: https://yoast.com/opinion-on-sliders/ Eller Conversion XL der er nogle ret dygtige gutter https://conversionxl.com/blog/dont-use-automatic-image-sliders-or-carousels/.

Jeg synes for eksempel at Sinful (erotisk webshop) har en rigtig fornuftig måde at placere deres bannere på forsiden så man på den ene side ser dem samtidig med at de ikke slås for meget om pladsen, https://www.sinful.dk/.

2) Overvej at flytte jeres USP'er op i toppen, jeg ser dem først ret sent på forsiden. "Gratis fragt" er for eksempel et stort selling point, det bør I tydeliggøre at I tilbyder meget mere.

3) Jeg synes farverne er sådan lidt forvirrende, I bruger nogle pink og lyserøde pasteller og det er jo egentlig fint nok, men jeg savner noget kontrast i de farver.

Prøv for sjov at smide jeres farver ind her som HEX-koder og se hvad der matcher og kontraster, https://coolors.co/app

4) Når jeg åbner jeres email signup (som jeg for øvrigt godt synes må åbne sig selv automatisk efter noget tid) så kan jeg se nogle af jeres content-slider pile igennem email boksen. Det er mindre ting. Formentlig skal jeres email signup have et højere z-index.

5) Jeg synes jeres artikel sektion i bunden fungerer meget godt, men når jeg så klikker mig ind på en af artiklerne synes jeg layouttet og opsætningen skuffer: For eksempel denne: https://www.noellafashion.dk/da/news/er-du-klar-til-det-nye-ar/

6) Jeg har ingen filtreringsmuligheder når jeg er inde på for eksempel https://www.noellafashion.dk/da/toej/overdele/toppeogtshirts selvom der står "Filtrering" ude i venstre side af skærmen. Her savner jeg for eksempel at jeg hurtigt kan vælge størrelse eller farve.

7) Inde på de enkelte produktsider synes jeg prisen er forvirrende sat op. Det er fint at I reklamere med Viabill men jeg synes det fylder for meget ifht. varens pris. På den her for eksempel - https://www.noellafashion.dk/da/spokane-flower-shirt - har I 50% rabat, men der gik lidt tid før jeg fik øje på det. Det skal I have meget tydeligere frem, især når der er tale om tilbud. Overvej at sætte en lille "sticker" eller lign. på produkter der er på tilbud. Se et eksempel her: https://www.stylepit.dk/dame/udsalg?sort=60&category=%5B2257%2C630%2C156%5D Du ser besparelsen meget tydeligere der.

8) Jeg er i tvivl om hvorfor I har et blinkende menupunkt i menuen ved navn "Noella". Altså hvis Noella er navnet på jeres brand og alt hvad I sælger kommer fra det mærke, samt at shoppen også hedder det, hvorfor har I så et blinkende menupunkt i toppen med det navn? Det virker som om at det er en kategori i gerne vil have folk ind på. Men en kategori for det eneste mærke som I sælger giver ikke rigtig mening for mig.

9) Mindre detalje. Hvis man scroller helt ned i bunden af siden for at lede efter kontaktoplysninger, så er det ret svært at se såvel jeres chat-popup samt email signup pga. den nederste lyserøde bar. Overvej at lave den i samme farve som den øvrige footer.

Det var mit input. Held og lykke med shoppen.

Mvh. Lars

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)