Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en iværksætter til at få en flyvende start

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle iværksættere 

For et par måneder siden åbnede jeg en online plakatshop: www.artbyartig.dk. Jeg er uddannet inden for digital kommunikation, og har en ret god viden omkring forskellige markedsføringsmuligheder. Dog er jeg sikker på, at der er mange muligheder for markedsføring, som jeg endnu ikke kender til. Og det er her, hvor jeg har brug for jeres hjælp! 

Hvilke markedsføringsmuligheder har I benyttet jer af med størst succes? 

Indtil videre har jeg oprettet profiler på Facebook og Instagram, hvor jeg også kører annoncer. Der synes jeg fungerer ganske udmærket.

Jeg er netop i gang med et større SEO-projekt, hvor det især er link-buildingen der halter. Har I nogle gode råd til, hvordan jeg kan skaffe links til min side? Og med det mener jeg selvfølgelig værdifulde links for min side. Jeg har kontaktet et par bolig-bloggere, som jeg stadigvæk venter svar fra. 

Jeg håber, at nogle vil komme med idéer, så jeg kan få spredt budskabet omkring Art by Artig. 

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Lærke Nyvang

Fra Vanløse
Tilmeldt 3. Jan 14
Indlæg ialt: 9
Fra  SmokeUs Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lærke

Tillykke med din åbningen af din nye webshop, lækker side du har fået sat op :-)

Facebook og instagram er rigtig gode platforme til at få dit budskab ud. Husk især med instagram at benytte dig att relevante hashtags, så du kommer ud til de relevante personer.

Sørg for at holde folk opdateret på din Facebook side. Du kan f.eks køre små tilbud som gratis fragt over xx antal kroner eller lignende.

Find nogle relevante grupper på Facebook, hvor du med din personlige profil giver råd og vejledning. Tal med administratoren i gruppen, og spørg om det er okay at du ligger et opslag op hvor du f.eks. søger feedback til din nyåbnede shop. 

Derefter skal du huske ikke kun at vise din virksomhed frem, men også hvem der står bag den! Så ring rundt til dine kunder, spørg om deres oplevelser, få dem til at give dig en anmeldelse. Det kan give dig helt vildt meget. Det er nemlig sjældent at en webshop ringer ud til kunderne, så derfor vil de for det meste også gerne køre noget for dig. Spørg indtil hvordan de fandt dig, og hvordan de finder andre normalt. Det giver en kanon viden, og de får en kanon service, så win-win.

Mht SEO og linkbuilding så er der et hav af muligheder. Det er virkelig noget jeg har brugt timer på, men det betaler sig! Du kan både købe links, og du kan lave dine egne. En god måde at starte på er f.eks. ved at oprette en gratis trustpilot profil (Kunne ikke finde en på dig), da den giver dig et stærkt link. Gå derefter ind på sider som Bloggersdelight og lignende, og spørg de meget fulgte bloggers og instagrammers om de kunne tænkte sig at skrive et indlæg, med en anmeldelse af dit produkt (Som de selvfølgelig får gratis). 

Opret dig på Wordpress, blogger.com, og blogspot mm, hvor du gratis kan lave en blog, og sørg for at skrive nogle indlæg med links til din side (Husk at de ikke allesammen skal pege på din forside, men på forskellige sider, med forskellige søgeord i linket - ankertekst). Tag eventuelt et kig på henrik bondtoftes artikler.
- Derefter deler du selvfølgelig dine indlæg på din facebook side, så du har indhold.

Mulighederne er utallige, hvis du har brug for flere råd. så er du velkommen til at kontakte mig :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

LNyvang:
Jeg er netop i gang med et større SEO-projekt,

Hej.

Jeg vil foreslå at du kigge på din SEO opsætning, som mangler en hel del.

Prøv denne SEO værktøj, som viser hvad du kan rette: https://analyzeme.dk/seo-vaerktoej

Og du skal have kigget på dine billeder, som er Mega-Mega store på forsiden.

Mvh. Niels

[Manuel signatur med link udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 5. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper 

Tusind tak for dit fine og uddybende svar! 

Du har helt ret i, at det er vigtigt med noget personligt i sin markedsføring, så mine kunder ved, hvem der står bag Art by Artig. 

Jeg tog straks imod dit tip om at oprette en Trustpilot-profil - tak. Desuden har jeg tilmeldt mig forskellige blog-fora, hvor jeg vil prøve at lave nogle opslag og se, om nogle kunne lokkes til at skrive et par ord om min side :-) 

Fin idé med at oprette en blog selv og på den måde få skaffet lidt gode links. Dog kan tiden godt blive lidt et issue her, da jeg ved siden af Art by Artig har et fuldtidsjob. Men hver ting til sin tid! 

Tusind tak igen for dine råd. De var meget brugbare for mig! 

Med venlig hilsen
Lærke 

Tilmeldt 5. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Jeg er netop igang med et større SEO-projekt på min hjemmeside, da jeg godt er klar over, at jeg næsten er ikke-eksisterende på Google

Det SEO værktøj du henviser til, er det jeg i forvejen bruger - virkelig god indsigt man får! 

Tak for tippet omkring billedstørrelserne. Det skal jeg straks have ændret :-)

Jeg tager glædeligt imod flere SEO-tips. 

Tak for dine gode råd. 

Med venlig hilsen
Lærke Nyvang

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)