Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragte pakker til kunder.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation, jeg skal starte et tøjfirma op, men jeg skal have hjælp til hvordan jeg fragter tøjet til køberen. og om der er en billigere måde end det normale (Bl.a postnord) Og om man kan få nogle rabatter?

Så kunne jeg også godt tænke mig at vide, om køberen skal betale for fragten eller om det er mig der skal stå for den del?

På forhånd tak! :)

-William

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du starter i det små, er et rigtigt godt sted at starte www.pakkelabels.dk. Her er forskellige fragtselskaber (du skal selve aflevere hos dem, altså på posthuset eller GLS-pakkeshoppen, etc.) og du kan vælge forskellige ydelser - fx om pakken skal leveres direkte til døren, må ligges hos kunden som flexlevering (fx ved døren) eller om der skal ske levering til et afhentningssted. 

Du skal være opmærksom på, når du sælger til privatpersoner, at disse efter købelovens regler har krav på at få deres porto retur, såfremt de inden 14 dage efter levering fortryder deres køb iht. forbrugeraftalelovens regler. Det eneste kunderne herefter selv skal betale, er fragten retur til dig. Grunden til at du skal være særligt opmærksom herpå er, at tøj generelt ofte bliver returneret (pga forkerte størrelser, etc.). Det kræver derfor et vist volumen at kunne drive en rentabel tøjbutik, hvorfor det ikke er et "nemt" sted at starte. 

Og som du vil kunne se på pakkelabels.dk, så er PostNord ikke "dyrere" end så mange andre - det er generelt blot en fordom mange har, eftersom de fleste ikke har gjort sig den ulejlighed at faktatjekke (se her: https://www.pakkelabels.dk/fragtpriser/

Tilmeldt 7. Jan 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar!

Nu er mit spørgsmål bare, hvad det label gør?

Hvad er forskellen på, at få det der label, eller bare at gøre det uden at købe det der label? Hvis det giver lidt mening?

På forhånd tak!

-William

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Williampolano:
Hvis det giver lidt mening

det gør det ikke. Læs igen svaret!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver virkeligt ikke mening. Jeg omtaler som udgangspunkt ikke nogen label, men en hjemmeside som hedder Pakkelabels.dk. en pakkelabel, helt som når du er nede på posthuset og sende pakker, et stykke papir som du printer, klistrer på pakken og herved lader pakken sig spore og er forsikret - går pakken tabt kan du få erstatning og kunden kan heller ikke, ligesom med en uforsikret brevpakke (hvor der bare ryger frimærker på), efterfølgende sige, at de aldrig har fået pakken.

Hvis ovenstående ikke giver mening, så er det helt OK. Men så vil jeg bede dig om at formulere dit spørgsmål sådan, at andre også kan forstå hvad du spørger om - er det svært at formulere spørgsmålet, så brug nogle minutter på det og få et svar som du kan bruge :)

Tilmeldt 7. Jan 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår det godt nu! Jeg havde blot misforstået konceptet med pakkelabels.

Tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)