Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning - trække penge ud?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:

Det er heldigt, at du fortsat har t.kr. 50 på kontoen. Den registrerede selskabskapital er nemlig ikke tilstede med t.kr. 80. Du skal derfor, inden henvendelse til revisor, nedsætte kapitalen til t.kr. 50 på en generalforsamling.

Revisor vil ikke erklære sig på at selskabskapitalen er tilstede når der ''kun'' står t.kr. 50 på kontoen. 

Skal man have 50 t. på kontoen uanset om det er IVS, APS eller A/S for at en statsautoriseret revisor vil sige kapitalen er tilstede til en genoprettelse eller hvorledes? For jeg står i samme situation med mit IVS, hvor der manglede at stå legale ejer hos erhvervstyrelsen, så jeg står også og skal have den ene af mine virksomheder genoprettet, men har ikke 50 t. på den firmakonto.

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Fra Galten
Tilmeldt 3. Jan 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, det var dæleme et godt råd. Generalforsamling når der kun er mig i firmaet er det så blot at jeg sætter mig ned?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps. Du sætter dig ved skærmen og afholder en generalforsamling. Dagsorden beslutning om genoptagelse (skal bruges som dok for at få genoptaget selskabet) og så beslutning om nedsættelse af kapitalen til 50.000 kr.

Omkring nedsættelsen af kapitalen så skal selskabskapitaleb være tilstede når revisor udtaler sig. Du har ikke 80.000 kr på kontoeen som du har stiftet selskabet med i sin tid. Men da minimumskravet til et aps er 50.000 kr så kan du nedsætte selskabskapitalen til dette og dermed undgå at spytte flere penge ind.

Samme princip gælder for dit IVS. Er det stiftet for 1 kr så er det en kr der skal ligge i kassen.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)