Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering af pagespeed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 16
Indlæg ialt: 1
Fra  tag-tips.dk Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har gennem et stykke tid arbejdet med SEO-relateret content, og har nu prøvet at kaste mig ud i mit eget projekt. Derfor har jeg købt domænet https://tag-tips.dk/, hvor der vil blive arbejdet med et perspektiv omkring affiliate marketing. Jeg har købt et tema, og har stor fokus omkring optimeringen af pagespeed, da jeg ved at Google sætter pris på en høj pagespeed. 

Jeg har gennem enkelte guides lavet nogle få optimeringer, men ønsker at bringe min pagespeed op i den meget høje ende på Google's PageSpeed værktøj. Kender i til særlige plugins, ændringer i CSS-kodningen eller lignende som jeg let kan implementere, for at øge min pagespeed? 

Håber at i kan hjælpe :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper.

Første step er at styre dine billeder; er de for store? Du kan komprimere dem i PhotoShop eller på TinyPNG.com. 

Dertil kan du downlaode WP smush, som komprimerer dine billeder for dig - alle i én. 

Ydermere kan du med fordel downloade en cache - jeg anbefaler WP fastest cache.

Herudover kan du rydde op i dine JavaScript-filer: udseende > editor > filer med .js

Her kan du slette whitespace - altså mellemrum - i koden, samt unødvendigt kommentarer (de er noteret med //). 

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Der er allerede nogle gode tips fra Kasper omkring din hjemmeside.

Selv bruger jeg Shortpixel til at optimere med (er meget glad for deres "Glossy" optimering af billeder), men WP-Smush er formentlig ligeså godt.

Hvis du vil have det allerbedste creme de la creme indenfor Wordpress optimering skal du købe pluginnet WP Rocket. Det kræver lidt kendskab til performance-optimering at sætte op, (det gør de fleste optimeringsplugins), men når det først er sat op kan du mere eller mindre glemme at det er der.

WP Rocket tager sig primært af caching samt minification af dine filer, men har også andre smarte funktioner såsom dns-prefetch, vedligeholdelse af din database, CDN integration mv.

Slutteligt, en myte som rigtig mange mennesker har er at en høj score hos Google Pagespeed er lig med en hurtig hjemmeside. Det er desværre ikke rigtigt, så fremfor at optimere efter at få en høj Pagespeed score bør du i stedet optimere efter at få en hurtig hjemmeside. De to ting er ikke de samme Smile

Jeg vil klart anbefale dig at bruge webpagetest.org til at teste din side med fremfor Google Pagespeed. Du får noget væsentligt mere brugbart data og har mulighed for at gå meget mere i dybden. Pingdom Website Speed Test er også et godt alternativ.

Jeg vil i øvrigt også anbefale dig at læse den her artikel af WP Rocket, omkring hvorfor du ikke bare skal styre blindt efter at opnå en høj Pagespeed score.

Hvis du har nogle spørgsmål eller brug for hjælp er du velkommen til at skrive til mig. Held og lykke med projektet!

Mvh. Lars

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)