Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hong Kong firma oprette Aps/AS firma i DK

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

En leverandør har spurgt mig til råds omkring oprettelsen af en underafdeling i Danmark.

Spørgsmålene er som følger:

- Kan en person fra Hong Kong eje og åbne et firma i DK?
hvis ikke, hvad kræver det så? Han er ikke klar til at blive dansk statsborger, og eller opholdstilladelse.

- Hvilken firma form (as/Aps) er bedst egnet hvis han og en med-investor ønsker at gøre dette. Der ville ikke være ejerskab af andre end de 2 fra Hong Kong.

- Det danske firma vil i store træk være en salgskanal, som udelukkende vil fakturere varer, men ikke lagerfører dem, dette gøres fra Hong Kong. Enkelte gange kan varerne passere forbi DK kontor for tilpasning og evt ombygning.

- Hvordan overføres evt overskud fra DK til HK? er der fælder hvad dette angår?

Pointen med oprettelsen af det danske selskab er at komme mere ind på det europæiske marked ved at ansætte "lokale" sælgere.

Hvis i har gode råd/erfaringer er jeg lutter øre. jeg vil tage alt med tilbage til min leverandør

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja udlændinge kan stifte selskab i DK - men jeg MENER at huske at de skal have en dansker (eller EU borger vist OK) som direktør for selskabet. Det kan så være en alm ansat direktør og ikke ejer

Selskabet vil være dansk skattepligtigt af resultatet og kan udbetale udbytte - også til udlændinge. Her må du checke regler - der skal indberettes udbytte og jeg mener der skal trækkes udbytteskat DK men at den kan refunderes hvis udlændingen kan vise udenlandsk skat af udbyttet

Jeg vil dog kraftigt råde til at det bruger en dansk revisor til den fulde gennemgang og opsætning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Siden 2009 har det været muligt for alle udlændinge at være direktører i et dansk selskab uden at have bopæl i Danmark. Der kræves dog at selskabet har en fysisk kontaktadresse i Danmark. Her bruges ofte enten revisor eller advokat, hvis man ikke vil etablere et egentligt kontor.

Udgangspunktet er dansk skattepligt men afhængig af hvad der konkret skal udføres i Danmark kan der også være en skattepligt til Hong Kong. Her vil det være godt at få konkret rådgivning. Måske et aps/as ikke er løsningen men i stedet en fillial af selskabet i Hong Kong vil være mere optimal.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)