Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej drenge.

Hvilke krav er der for en enkeltmandsvirksomhed og erhvervskonto? 

Kan godt se at der har været en del tråde, men har desværre ikke kunne finde svar :-/

Dbh

Mads

Fra København
Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 29
Fra  WEBNØRDERNE Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Hvad søger du info omkring? Da jeg oprette min gamle enkeltmandsvirksomhed i Nordea for 4-5 år siden, var der ingen krav. Du skal blot svare på nogle spørgsmål om hvad du forventer der kommer ind, om der er udenlandske transaktioner osv. iht hvidvaskningsloven. 

Forskellige banker har dog forskellige regler, din bankrådgiver ville nok være et godt sted at starte de var meget behjælpelige for mig dengang.

Om du SKAL have en erhvervs konto, nej -det mener jeg ikke, men for din egen skyld så gør det, for ellers er det helt umuligt at holde styr på regnskaberne og det er ikke det værd efter min mening hvis du skal bruge 3 gange længere tid på at holde styr på regnskabet :)

Mvh

Kim - WEBNØRDERNE

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Call Me erhverv:

Hej drenge.

Hvilke krav er der for en enkeltmandsvirksomhed og erhvervskonto? 

Kan godt se at der har været en del tråde, men har desværre ikke kunne finde svar :-/

Dbh

Mads

Med moms er kravet at dit CVR skal være tilknyttet en personlig eller ren erhvervskonto og meget få banker tilknytter det idag til personlig, bla.a af hvidvask lov hensyn og fordi det er langt mere rodet (og gør det, så tager de ofte en pris i alle fald) https://johnhannover.blogspot.dk/2017/10/ny-konto-i-banken.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja altså problemet er at banken har “opdaget” at jeg har erhvervsmæssig aktivitet på min NemKonto. Et faktum jeg bestemt aldrig har prøvet at skjule og i den forbindelse truer de med at lukke mit engagement i banken.
Det skal siges at de havde sendt to breve (i oktober og november) som jeg ikke havde reageret på, da de var sendt til min gamle adresse.
Endvidere har en revisor jeg har rådspurgt mig hos sagt at da min økonomi privat og erhvervsmæssig i høj grad er sammenfallende, her i opstarten, ja så er det faktisk ikke et krav.
Blev derfor nysgerrig på hvad i mente.

Banken har truet med at hvis de ser en erhvervsmæssig indbetaling på min NemKonto fremover, vil de lukke min konto og da jeg har en lille virksomhed i betragtelig fremgang, som gerne skulle kunne modtage betaling for mine ydelser og betale mine regninger, var det en voldsom ubehagelig trussel....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ER ikke et krav som du kunne læse i mit link men også klart BANKEN klart kan kræve du KUN bruger en personlig konto privat og har erhvervskonto til erhverv. De kan blaa, henvise til hvidvasklov mm

der er domme der har givet banker fuldt OK til at lukke konti hvor ejeren omgik aftalen med banken og benyttede den private til erhverv.

En bank er en forretning som alle andre der skal tjene penge og erhverv giver klart mere risiko (langt mere almindeligt med overtræk, risiko ved PBS betalinger af moms som overtrækker, bankers  pligt til chargeback = betale dine kunder penge hvis du har tømt konto og kunden har returneret vare, langt flere transaktioner og og og)

Det er da bare at få en erhvervskonto der eller i anden bank. Det er jo dig der rent faktisk bruger din konto til noget du IKKE har  aftale med banen om OG som stiller dem i hvidvaskbøde risiko

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar John. Håber sgu at du en dag får en STOR pris for al den hjælp du yder herinde...

Og jo, jeg forstod godt hvad du skrev i første indlæg 😊 Jeg har bare aldrig underskrevet et dokument i min bank der beskriver at jeg ikke må bruge min NemKonto erhvervsmæssigt, ej heller er jeg gjort opmærksom på dette, eller har kunne finde det i der “retningslinier” for privatøkonomi 😒

Tak igen 😊

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Call Me erhverv:

Tusind tak for svar John. Håber sgu at du en dag får en STOR pris for al den hjælp du yder herinde...

Og jo, jeg forstod godt hvad du skrev i første indlæg 😊 Jeg har bare aldrig underskrevet et dokument i min bank der beskriver at jeg ikke må bruge min NemKonto erhvervsmæssigt, ej heller er jeg gjort opmærksom på dette, eller har kunne finde det i der “retningslinier” for privatøkonomi 😒

Tak igen 😊

du har givet blot fået en personlig konto, og dermed er reglerne klare, man må ikke drive erhverv fra den (uden bankens evt tilladelse) Det er dig som CPR der har fået den konto OG dertil kommer jo at loven kræver at dit CVR tilknyttes for at du f.eks. kan få moms retur osv - så der er ingen vej uden om - heller ikke selvom din revisor virker som om denne ikke helt er klar over at der er forskel på CPR og CVR i den slags forhold - men jo har ret i at økonomi langt hen er helt sammenblandet :) 

Ofte kan du spare lidt ved IKKE at bede om erhvervstilknyting til netbank, men blot får CVR tilknyttet og så fuldmagt til at se den konti når du logger ind privat. Det sparer dem en netbanks tilknytning ekstra

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)