Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der gode gratisløsninger (eller billige løsninger) indenfor HR-tests (personlighedstest, logisk test, sproglig test)?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner, jeg står og skal rekruttere nye ansatte til nogle vigtige positioner i min virksomhed. Derfor vil jeg meget gerne, som en del af rekrutteringsprocessen, teste mine kandidater via klassiske HR-tests såsom personlighedstest, logiske tests og sproglige tests. Men i forhold til, hvor virksomheden i øjeblikket er, vil vi ikke bruge for mange penge på et sådanne værktøj. Kender I en god og billige leverandør inden for dette område?

På forhånd tak :) 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er fin, men hvis det skal have nogen relevans, skal du have en professionel til at behandle det data, som testen viser.
Om en kandidat er dygtig til Raven, talrækker eller psykomotorisk opgaveløsning er, isoleret set, ikke specielt brugbart i forbindelse med ansættelse til at varetage en funktion i din virksomhed.
Hvis du ikke har råd til at få en professionel til at bistå med processen, så overvej at lade være med at teste kandidater.
Test for testens skyld, eller for at ansættelsesnsvarlige virker professionel og forberedt bliver hurtig gennemskuet, og den kandidat, som måske døjede lidt med Raven, kunne have været den bedste kandidat til stillingen...
Hvilke positioner

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)