Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er held ikke meget afgørende for succes?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Nu er jeg et par gange støt på artikler om diverse iværksættere der for et par år siden havde normale eller intet job, og nu er millionærer..

Kan Johan Bulow noget særligt? eller ville en gennemsnitsdansker også få succes som ham hvis de fandt på eksklusiv lakrids først??

Senest læste jeg en artikel om Uniplan Danmark (laver undergulve på større byggerier) der fra 0-3 år har omsat for 120 millioner kroner :O

Når man så nærlæser artiklen, er det tydeligt at succesen skyldes at den største spiller som sad på 70% af markedet pludselig lukkede.

IGEN, er det så ikke rent held de får succes, eller er det altid en grund som denne der gør folk succesfulde? Jeg har en heftig diskussion med min siddemakker ;)

For lige at opsummere, uanset hvor meget du knokler, er der så ikke en portion held med i en succes? hvad mener i?

Der er et par artikler om UniplanDanmark på [Linkbuilding-link fjernet af moderator]

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 03:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at undersøge det lidt nærmere, hvad har de folk du kigger på, har lavet før de fik success?

Alle dem som er rigtig gode til noget, har arbejdet i mange år på at nå dertil hvor de er. Dette arbejde har så ledet hen til der, hvor de har fået success. De har så at sige, skabt deres eget held.

Jeg vil tilskrive held en meget lille del, i det store billede. Faktisk fortæller hver eneste biografi du læser denne historie, det gælder også de såkaldte vidunder børn. Hvis du kigger på hvor meget tid de har brugt på deres "talent", så er billedet et helt andet. Følger man sin passion følges det dog ikke som arbejde, hvilket også er grunden til børn kan bruge timevis på f.eks. at spille klaver, skyde med baskebold i indkørslen, tegne, skabe små virksomhedder etc.

Faktisk vil jeg mene at folk ofte bruger held som en undskylding for, at de selv er hvor de er. Dem der får succes er jo blot heldige, de fik den rigtige idé, etc...

I sidste ende handler det om at arbejde fokuseret og at blive ved, også alle de dage man ikke gider, og samtidig tilsidesætte rigtig mange andre ting. 10% vil jeg tilskrive ideen, resten er arbejde. Men hvis du arbejder med noget du elsker, ja så føles tiden lige pludselig ikke så lang :-D

...og selvfølgelig kan man være heldig med hensyn til markedet, men uanset om man er heldig, hjælper det ikke noget, hvis man ikke aner hvad man laver.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 15. Jan 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Switch! Tak for dit uddybende svar! Det er jo en lidt sjov diskussion vi har, for det kan være lidt svært at definere "held" er vi kommet frem til.

Hvis man starter selvstændig som gulvlægger i en fjern kommune, og folk ringer til en fordi man er til at finde i lokalavisen, er det så held de ringer til dig frem for ham konkurrenten der også er i lokalavisen?.. Det er jo 50/50 hvis i er to gulvlæggere i lokalavisen.

Det er måske bare et definitionsspørgsmål :) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Held er vel "når ting man ikke har indflydelse på falder ud til ens fordel". Så det gælder om at minimere sin afhængighed af held for at opnå success. 

Tilmeldt 13. Dec 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo Martin Thorborg har været total heldig i alt..

Nå ja en lille detalje, at han arbejder næster altid og har turde satse penge på projekter

Tilmeldt 13. Dec 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan være heldig i få success... men det kræver hårdt arbejse at opretholde auccessen

Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Held i min bog er det som bestemmer hvornår du får succes og hårdt arbejde er det som bestemmer om du får det. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersBredahl:
Nu er jeg et par gange støt på artikler om diverse iværksættere der for et par år siden havde normale eller intet job, og nu er millionærer..

Jeg er også stødt på nogle, hvor det har været milliardærer og nu er blanket af.

Jeg tror modvind er sundt. Så lærer vi at sadle om, skære ind til benet osv. En MEGET voksen mand (95 år), sagde engang til mig, da jeg havde et selskab, der drillede: "Husk, de kloge fugle letter i modvind". Den tog jeg til mig og har kørt efter den oneliner.

Men: om det er held, arbejdsomhed eller noget helt andet kan jeg ikke svare på. Jeg kører min forretning efter John Waynes meget kloge ord:

"I morgen er den mest vigtige ting i livet. Den kommer til os ved midnat, helt ren. Den er helt uplettet når den ankommer og lægger sig i vores hænder. Den håber vi lærte noget af i går".

Men gør noget unikt, gør noget som eventuelle "kolleger" ikke gør, gør noget kunden ikke forventer. Jeg handler med flere skoler og en elev havde en vare, der var "gået i stykker". Jeg blev kontaktet og kørte forbi med en ombytter. Jeg inspicerede den defekte og kunne se, at der var trådt i fortynder. Jeg informerede skolen om dette, lederen prøvede at komme til orde, men inden så sagde jeg "jeg ombytter uden beregning".
Det var noget skolen ikke var vant til.

Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

“Luck is what happens when preparation meets opportunity.”
Seneca

Tilmeldt 12. Jan 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

@AndersBredahl der er rigtig mange mennesker gennem tiden der har fået en god ide, som andre måske er blevet rige af. Det handler om mod til at springe ud i det og evnen til at eksekvere - og ikke mindst viljen til at ligge et kæmpe stykke arbejde.

Jo der findes et fåtal som er blevet styrtende rige på grund af en tilfældighed eller held, men disse vil højt sandsynligt også kun være one hit wonders.

At være en entreprenør kræver selvtillid, risikovillig og vilje.

Man kan kun være imponeret over dem som lykkedes!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)