Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nåede ikke at ændre 2017 årsopgørelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg startede eget enkeltmands firma i 2016 og har kørt momsfri fordi overskuddet er under 50.000 kr årligt..men jeg var ikke opmærksom på at der på min 2017 forskudsopgørelse fra skats side var skrevet at jeg havde et overskud på 100.000 kr.

Jeg ved ikke om Skat automatisk bare vurderer at det ligger på 100.000kr..Jeg er først nu blevet opmærksom på dette..

Er det muligt at ændre, og hvis ikke, hvad skal jeg så gøre..jeg har jo ikke skrevet momsfaktura til kunderne da jeg ikke tjener mere end de 50.000kr. 

Skal jeg så indberette moms? Det er jo en momsfri virksomhed..Går min virksomhed over til at blive momspligtig på grund af dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

karlb:
Jeg startede eget enkeltmands firma i 2016 og har kørt momsfri fordi overskuddet er under 50.000 kr årligt

Nu er det omsætningen og ikke overskud som er afgørende for om du skal betale moms eller ej.

karlb:
Jeg ved ikke om Skat automatisk bare vurderer at det ligger på 100.000kr..Jeg er først nu blevet opmærksom på dette..

Det er SKATs vurdering/gæt på hvad du ville tjene i 2017. Det påvirker alene din skattebetaling. Det justeres når du indgiver selvangivelse for 2017 om nogle måneder. Men tjek dit forskudsskema for 2018 og se om de ikke har gjort det igen. Her kan du ændre der for i år så det giver et realistisk billede af din indkomst i år.

Tilmeldt 15. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar.

Jeg har allerede ændret for 2018:-)

Så hvis jeg forstår dig ret..min virksomhed vil ikke automatisk blive momregistreret på grund af dette?

Jeg fortsætter som momsfri medmindre min omsætning overstiger de 50000Kr, ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal momsregistrere dig når du kan se at du vil kommer over 50.000 i omsætning for en hver 12 mdr periode frem / tilbage. Det kunne være når du rammer omsætning ca 4000 per måned og ser det stige lidt, for så kan du forvente at ryger over de 50 t

Det er ikke sådan at du må have omsat 49.999 på 3 mdr og så momsregistrere for så kan du risikere moms og bod af alt inden

Du bliver ikke automatisk momsregistreret 

Lidt automatik bøvl måske at skat, for en PMV så du vel må have, ikke forskudsansætter lavere end 100.000 kr men du har jo så formentlig betalt for meget  (via nedsat fradrag mm) i 2017 og får noget retur

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg er håndværker og har PMV , og skal til at skrive en faktura til en kunde(A) på 30000kr. Arbejdet er udført i marts-april 2019.-Og det er det eneste jeg har tjent på mit PMV i år.

Min plan har været at ramme de 50000kr om året da jeg har et andet lønnet job også,så min håndværker PMV er ment som et supplement til min faste løn..

Imidlertid har jeg et tilbud ude på 75000kr hos en anden kunde (B), hvor jeg venter på svar om de acceptere mit tilbud..

Spørgsmål1: Skal jeg omregistrere mig til enkeltmands nu , før jeg skriver faktura til kunde A ?

Hvis jeg får opgaven på de 75000kr skal jeg jo overgå til enkeltmands..

Spørgsmål 2: hvis/når jeg får opgaven på de 75000kr, er det så rettidigt at skifte til enkeltmand der..eller er det for "sent"..du har tidligere skrevet til mig ,noget om moms og bod, hvis man skifter til enkeltmands for sent..se ovenstående indlæg du skrev i 2018..

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

karlb:

Hej John,

Jeg er håndværker og har PMV , og skal til at skrive en faktura til en kunde(A) på 30000kr. Arbejdet er udført i marts-april 2019.-Og det er det eneste jeg har tjent på mit PMV i år.

Min plan har været at ramme de 50000kr om året da jeg har et andet lønnet job også,så min håndværker PMV er ment som et supplement til min faste løn..

Imidlertid har jeg et tilbud ude på 75000kr hos en anden kunde (B), hvor jeg venter på svar om de acceptere mit tilbud..

Spørgsmål1: Skal jeg omregistrere mig til enkeltmands nu , før jeg skriver faktura til kunde A ?

Hvis jeg får opgaven på de 75000kr skal jeg jo overgå til enkeltmands..

Spørgsmål 2: hvis/når jeg får opgaven på de 75000kr, er det så rettidigt at skifte til enkeltmand der..eller er det for "sent"..du har tidligere skrevet til mig ,noget om moms og bod, hvis man skifter til enkeltmands for sent..se ovenstående indlæg du skrev i 2018..

Den vurdering skulle du jo reelt have foretaget inden du sendte tilbuddet, da du nu risikere at skulle pålægge moms på ydelsen, hvilket vil sige, at du enten skal fakturere kunden 75.000 + 25 % moms = 93.750 / eller betale momsen af de 75.000 = 15.000 => du kommer kun til at få 60.000 for opgaven selv.

Hvis det er en privatkunde har de ikke fradrag for momsen og så er metode 1 i hvertfald næppe realistisk.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 15. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cef.

tak for svar..

Jeg har taget højde for moms i 75000kr tilbuddet..

spørgsmålet er: hvornår skal jeg rettidigt skifte fra PMV til enkeltmands?

..før jeg skriver faktura'en på de 30000kr eller efter?

lige nu skal jeg til at skrive en faktura på 30000kr. til en kunde.. det er min samlede omsætning i 2019 ind til videre..

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du allerede er på 30.000 er det så realistisk, at du ikke kommer på 50.000 (også selv om du ikke skulle få den store ordre)??

Alle mine alarmklokker ringer da der og selv ville jeg se at blive momsregistreret, men det beslutter du jo selv, om du vil sige nej tak til en større ordre resten af året?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det måles ikke på kalenderåret, men på løbende 12 måneder, så du kan faktisk allerede være over de 50.000 set på de forgange 12 måneder.

Istedet for, at spekulere så meget i det, så lyder det meget til du har intentionen om at sælge for mere end 50.000 og blot få registreringene på plads, så du ikke skal splide mere tid med det.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)