Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat køb igennem CVR nummer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er sikkert mange som gør det, men er det lovligt at købe privat igennem et CVR nummer? Jeg har tit tænkt over det og kan ikke se det skader nogen. Skat får jo deres andel uanset!

Det kunne f.eks. være virksomheden havde konto/samarbejdsaftale og man ønskede at benytte sig af samme rabat som ens virksomheden har, fremfor at købe privat. Ofte har virksomheder gode rabat aftaler, som private ikke kan opnå. Må man så købe i virksomhedensnavn men betale privat?

Virksomheden skal altså ikke bogføre købet da det er betalt privat.

- Martin

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at læse her;

Godt nok 2016 udgaven, men essensen er den samme.
http://www.beierholm.dk/fileadmin/user_upload/pdf/skat/2016/Beierholm_Personalegoder_A5_folder_mar16_web.pdf

4.43. Rabatter ved køb hos arbejdsgiver Medarbejderrabat på varer, som arbejdsgiver producerer eller handler med, er skattefri for medarbejderen, forudsat at rabatten ikke overstiger arbejdsgivers avance. Sker købet til under kostpris, bliver medarbejderen skattepligtig af rabatten. Det skattepligtige beløb opgøres som forskellen mellem det betalte beløb og arbejdsgivers kostpris/købspris.

Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ved køb af vare virksomheden selv fremstiller, det tænker jeg ikke helt er det samme?

Lad os sige du er tømmer og har en konto hos STARK. I dag køber du materialer til dig selv og ikke til din virksomheden. For at få rabatten oplyser du dit CVR nummer, men fremfor at bruge firmakortet svinger du dit eget private Dankort igennem.

Det skal vel heller ikke bogføres, fordi pengene ikke er trukket fra virksomheden, men betalt privat.

Men er det lovligt? Hvis ikke, hvorfor? Skat får vel deres del alligevel og STARK er vel blot galde for salget. Eller hvad?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Martin. Jeg kender en del som høre præcis det du siger og skat har aldrig været efter dem fordi der er ikke trukket nogen penge på firma kontoen. Men kun benyttede sig af rabatten.

Der er endda nogen der også gøre det ved EU køb for at undgå betale udenlandsk moms. Det bliver ikke rigtig registrere nogen steder, hvis der er ikke bevægelse på konto firma og alt handel med EU bliver ikke registrere nogen steder, sådan.

Men det er en anden sag hvis pengene bliver trukket på firma kontoen.

Jeg gøre det ikke selv.

Men jeg kender en del.

Det synes Jeg er også fint.

Men det jeg ikke er særlig positiv over, at folk bruger firma penge til private formål og får en revisor til at lave regnskabet at det ser ud til at det har noget med driften at gøre.

Tro mig. Der er mange der gøre disse her ting.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)