Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Innovation, en by i Rusland.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er fornylig flyttet ind i en ny lejlighed, og her skulle jeg selvfølgelig have internet. Har boet i lejligheden tidligere, og kan huske at det med internet, det var ikke så nemt. Stofa havde jo faktisk monopol på det. Hvilket resulterede i en ubehaglig oplevelse med noget binding til tv signalet og det ene og det andet. Skulle jo bare have internet!

Nå, men nu er jeg altså flyttet ind igen. Og har kom idéen så til mig. Deleøkonomi med internet. Hvis der alligevel er så stort et problem med alle de Wi-Fi signaler inde i midtbyen som forudsiger ringere signal, så burde den innovative løsning jo selvfølgelig være at der kun var et signal pr. opgang. Men hvad siger internet udbyderen? Stolpe op og ned at det er direkte forbudt. De har kortene på deres side, til at lukke for forsyningen hvis jeg deler mit internet med andre. Fair nok tænkte jeg, men hvad så hvis jeg er et selskab? Akkurat samme konklusion; forbudt!

Troede faktisk lige jeg havde en super iværksætter drøm her, at koble én router til én forbindelse til én opgang ville betyde betydeligt billigere internet til alle, på bekostning af leverandøren selvfølgelig. 

Jeg har det lidt ligsom Simon Spies angående det her, mangler bare en Glistrup til at fortælle mig de helt nøjagtige juridiske spille regler. Kan det virkelig passe at internet udbyderen kan bestemme så meget over deres net? Altså hvad og hvem der bruger det, så længe jeg nu betaler det de vil have for f.eks 400/50. 

Det kan jo ikke passe at gode idéer skal forkastes, bare fordi der nu er en stor spiller på markedet der vil have status quo. Eller hvad? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til at du har haft fat i de forkerte udbydere og generelt er misinformeret. Der er da ikke noget problem i f.eks at dele en fiber forbindelse mellem flere brugere, det gøres i stor stil i bl.a andelsboligforeningen / ejerforeninger ...osv. 

Prøv firmaer som Nianet, fiberby, TDC (erhverv)

Tilmeldt 25. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:

Det lyder til at du har haft fat i de forkerte udbydere og generelt er misinformeret. Der er da ikke noget problem i f.eks at dele en fiber forbindelse mellem flere brugere, det gøres i stor stil i bl.a andelsboligforeningen / ejerforeninger ...osv. 

Prøv firmaer som Nianet, fiberby, TDC (erhverv)

Har fundet TDC Erhvervs generalle vilkår for fiberbredbånd, som lyder følgende: Under punkt 2 "Tjenesten må ikke stilles til rådighed eller anvendes til formidling af trafik for andre end kunden eller dennes husstand/virksomhed eller en eventuel bruger." En eventuel bruger tolker jeg som en der kommer og besøger virksomheden, altså kan jeg ikke bruge det, til det formål jeg har i tankerne. 

Fiberby er udelukket da jeg bor i Aalborg, og med hensyn til Nianet ser det ikke ud til at de kan levere til Aalborg endnu. 

Tilmeldt 25. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Prøv firmaer som Nianet, fiberby, TDC (erhverv)

Bare lige en opdatering. Har nu snakket med en fra nianet via chat. Her spurgte jeg om jeg måtte bruge mit net som erhvervs kunde, til at udleje det til privat kunder. Dette sagde a han, at jeg umiddelbart ikke må. Man kan dog få en speciel aftale, men han ville ikke sige om dette kan lade sig gøre, eller hvilke kriterier jeg skal opfylde for at få det. Jeg retter i denne besked når jeg har hørt nærmere om dette. 

Igen fiberby er kun i København, så er ikke en mulighed for mig (Bor i Aalborg.) 

TDC Erhverv duer heller ikke, læs min anden besked angående det. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)