Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

telefonnumre til at modtage sms

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Købehavn
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Fra  Café Nørrehus Aps Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager hvis jeg har valgt et forkert subforum!

Hej Aminoer


Jeg har brug for at have flere kontoer hos en besked app. Til det formål har jeg købt en række sim-kort. Problemet er at jeg skal udskifte sim-kortet hver gang jeg skal logge ind, for at modtage en 2fa kode. Jeg har kigget på om der findes apps eller andre services, som jeg kan bruge til at videresende SMSerne til et andet nummer eller endnu bedre, til en email-adresse. Der er en del apps, der påstår at kunne dette, men dem jeg har prøvet har ikke fungeret efter hensigten. Jeg har også kontaktet flere mobiludbydere, men de har ikke sådan en service umiddelbart. Jeg ved at der også findes udbydere af 'virtual phone numbers', men er ikke sikker på om det vil kunne løse problemet.

Er der nogen der har erfaring med dette?

På forhånd tak

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg forstår er det nødvendigt med et simkort for at modtage SMS.

Måske er en USB simkortslæsere en mulig løsning: https://www.amazon.com/Dekart-SIM-Card-Reader-Windows/dp/B0045BIUGG

Lad mig vide, hvis du har brug for hjælp med at forske mere i det.

Jeg har selv en mobiltelefon med plads til to simkort, da jeg har behov for et udenlandsk simkort samtidigt med et dansk.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 17. Jan 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

har du tænkt over at skaffe dig en dual sim mobil ?

ico

Fra Købehavn
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Fra  Café Nørrehus Aps Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg fik vist ikke beskrevet problemets kerne grundigt nok.

Sagen er at en assistent i et land ligger inde med sim-kortene, men af og til skal en assistent i et andet land bruge sms-koder til at logge på kontoerne i et andet land. De arbejder ikke nødvendigvis på samme tidspunkt og nogle gange har de opgaver der kræver hurtig handling.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot lidt brainstorm.

Få en hostingvirksomhed til at installere simkortlæsere via usb-slots eller lignende, og få serveren til at styre beskedtrafikken.

Køb x-antal billige brugte smartphones og få dem til at videresende sms'en som mail eller noget.

Jeg er sikkert på dybt vand her, men har ikke forsket så meget i det. En Rasberry Pi kunne sikkert også klare sagen.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det Android telefoner, for jeg bruger en app som sender mine SMS fra mit private nummer til mit arb nummer, og det virker fantastisk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg legede lidt med samme problemstilling og jeg fik lavet en app (tog ikke mange minutter) der kunne vidersende alle sms'er til eks. email eller en webservice. Det vil være nemt at lave så den kan filtrer på teksten og afsenderen.

Hav en android telefon liggende med sådan en app kørende og alt bør virke....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)