Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis man har stiftet et IVS, men ikke føler det giver mening :-(

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere

Jeg ønsker råd og vejledning til, hvad i selv ville gøre i situation som nedenstående. 

Sagen er den at jeg med et par stykker andre (for ca. 6 mdr. siden) stiftede et IVS selskab

Jeg lod ved en "fejl" de andre om stiftelsen dvs. valg af virksomhedsform, det hele gik i hvert fald lidt for hurtigt så jeg nåede ikke at få den indflydelse jeg gerne ville have haft.

Noget tid efter valgte jeg at købe de andre ud af IVS'et (jeg sidder og sad som direktør) hvilket gik fint, men jeg sidder nu med min tvivl omkring hvad der kan svare sig på den langsigtede bane. 

Sagen er den at jeg ikke SELV føler et IVS er den rigtige virksomhedsform for mig, i og med at jeg både synes der er for mange faste udgifter, men samtidig at jeg ikke føler mig udsat i forhold til det jeg laver. Nærmere beskrevet laver jeg eksempelvis massage og kostvejledning.

Kigger jeg på andre som laver det samme som jeg, har størstedelen valgt virksomhedsformen enkeltmandsvirksomhed, hvilken jeg selv ville ha valgt hvis jeg kunne gøre det hele om. 

Det skal siges at virksomheden går tilfredsstillende godt, da jeg har de kunder i butikken som jeg havde ønsket mig her i opstartfasen. 

Jeg kunne på sigt bl.a. godt tænke mig at leje et behandlerlokale til min massage &/eller åbne et mindre "personligt" træningscenter til mine kunder. 

Hvad ville i gøre? fortsætte IVS'et ( jeg ville omdanne det til APS her i slut 2018), lukke og åbne ny virksomhedsform? 

Spørg bare ind til alt det i har lyst til, da ovenstående selvfølgelig er begrænset mht. oplysninger. 

På forhånd tak!

Mvh. Den nye iværksætter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

forsætte i IVS når nu du har det  hvorfor du føler dig udsat ved jeg ikke - det er man jo som sådan ikke specielt i et IVS når bare man følger loven
Overvej at sætte dig ordentligt ind i IVS-  for små penge i bogen om lige netop IVS http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 
Du har sikkert ret i at mange driver massør som enkeltmands men skal du have eget lokale og og - så er det vel godt med den ekstra sikkerhed det trods alt giver at drive det i IVS form. Jeg tror mere du føler dig usikker på om du overholder regler, men det må du sætte dig godt ind i eller få hjælp med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svar.
Jeg er ved at få styr på regler, har gode iværksætter-kontakter tilknyttet + en vist god revisor (har ikke brugt vedkommende endnu).

Jeg tror mine tanker har gået meget på, at jeg synes der skal betales utrolig meget, og at procentdelen som jeg kan få udbetalt ud fra min omsætning- er meget lille i forhold til andre virksomhedstyper. Dog er det ikke min løn der skal være det ALTafgørende. Virksomhedsformern skal også afspejle mine målsætninger herunder førnævnte, men også at jeg i fremtiden vil gå efter firmaaftaler, måske kommuner og altså bare generelt større aftaler end blot privatpersoner.
Her føler jeg dog, at min virksomhed (forudsat det snart hedder APS) er det rigtige valg i og med jeg føler det fremstår som værende mere professionelt ift. eksempelvis PMV og måske enkeltmandsvirksomhed?- Er dette korrekt?

Jeg vil gerne leve af det her på fuld tid, med eget lokale, muligvis firmabil mm. derfor er det NU jeg føler jeg skal tage handling og beslutning i forhold til mine spekulationer.

På forhånd tak og god aften.

Vh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennyeiværksætter:
jeg synes der skal betales utrolig meget, og at procentdelen som jeg kan få udbetalt ud fra min omsætning- er meget lille i forhold til andre virksomhedstyper
du kan få det samme i princip i alle former -  dog er der visse faste udgifter der kan være (ofte er) lidt højere i et selskab end i personlig virksomhed (regn 5000 per år) og endnu tydeligere i forhold til PMV men der kan du jo ikke forvente omsætning over 50.000 kr på en hver 12 mdr periode

Dennyeiværksætter:
Her føler jeg dog, at min virksomhed (forudsat det snart hedder APS)  jeg føler det fremstår som værende mere professionelt ift. eksempelvis PMV og måske enkeltmandsvirksomhed?- Er dette korrekt? 
så hold fast i dit IVS og så kan du senere overveje om du vil omregistrere til ApS - igen jo en vis omkostning - ja jeg synes det er det rigtige valg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John,

Havde lige glemt at grænsen for PMV hed 50.000, så bliver det i hvert fald ikke det hehe.

Måske min tvivl også ligger i dette da omsætningen ikke er SÅ stor endnu, og de faste udgifter synes store.
Nu kan jeg se at du skriver regn med 5000 i faste udgifter. Der ligger jeg et godt stykke over. Bare de forsikringer jeg har tegnet (ansvars + arbejdsskadeforsikring) ligger på omkring 5300 årligt. Betaler jeg for meget her?
Jeg valgte at tegne begge disse for at være på “den sikre side“, har dog efterfølgende tænkt om det var lige tanden for meget ift. både pris men også at tegne forsikringen ud over den lovpligtige :-)
Hvad er din holdning til dette?

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennyeiværksætter:
Nu kan jeg se at du skriver regn med 5000 i faste udgifter. Der ligger jeg et godt stykke over. Bare de forsikringer jeg har tegnet (ansvars + arbejdsskadeforsikring) ligger på omkring 5300 årligt. Betaler jeg for meget her?
svært at sige - arbejdsskade er jo ikke blot sten i hovedet men langtidsskader, muskel, ryg osv og måske den er dyr for en massør som jeg mener at huske du er - jeg synes bare du må prøve andre selskaber for at få tilbyd - evt IF og så ville det jo være samme for EN person i IVS som i personlig virksomhed i alle fald

Jeg synes nu også ansvar lyder fornuftig hvis man udfører noget der teoretisk kan skade andre, men det må du selv afgøre

Så er der bank som nok er samme pris ca uanset form og regnskab som nok kan være dyrere i IVS så ja det er et lidt dyrere valg - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg vil hellere være på den sikre side, og så have en forsikring for meget.
Det er altid hvis man ikke tænker sådan at man får brug for det :-D
Men bankudgifter har indtil videre ligget på omkring 2100,- (stiftelse af erhvervskonto og årligt gebyr på 600,-), så disse tal er nok meget standarde.
Så alt i alt 7400,- i faste omkostninger uden revisorudgifter via årsregnskab & generalforsamling.
Det er en del som ny startet hvorved jeg spekulerede på om denne virksomhedsform ku svare sig for mig i og med jeg er alene mand i firmaet. Heldigvis havde jeg skaffet kunder inden stiftelsen så jeg var sikker på at kunne betale mine regninger :-)
Men tak for svar, og fortsat god dag.

Vh.

Fra Miami
Tilmeldt 22. Jun 17
Indlæg ialt: 8
Fra  CORDY ApS Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart lyder det til, at det giver mening at fortsætte med dit IVS, når nu du alligevel har taget en masse af opstarts omkostningerne, men ud fra dine indlæg og dine tvivl om fremtidige faste udgifter, samt tvivl om udtræk fra virksomheden mv., så ville jeg nok gøre brug af den revisorkontakt som du har. Det er jo deres spids kompetence af vejlede netop indenfor dette emne.

Håber at du finder den bedste løsning for dig.

/Christina

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)