Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritik efterlyses!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 21. Dec 17
Indlæg ialt: 14
Fra  Opgavekorrektur.dk Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er efterhånden nået langt med min hjemmeside om opgavekorrektur, men sidder alene med arbejdet (design, side-struktur, tekster, linkstruktur mv), så det kunne være rart med noget ris og ros fra gode folk derude.

Målgruppen for sitet er studerende. Produktet er korrektur.

www.opgavekorrektur.dk

Tak for hjælpen :-)

Vh Jan

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow, som forventet et rigtig godt sprog. (Jeg bryder mig ikke om konceptet, som jeg synes er upædagogisk, men det var så ikke dét, du spurgte om)

Jeg blev helt fascineret, for det er faktisk sjældent med et elegant sprog "nu-om-stunder". Jeg skulle faktisk ret langt, men det var ikke komma-fejl, men punktum-fejl, jeg fandt. Eller måske var det en layout-fejl - ja faktisk to - dette er den ene: "Før- og efter korrekturlæsning Korrektur af bachelorprojekt optimerer sproget Godt opgavesprog er korrekt, præcist og videnskabeligt.  Herunder kan du se et eksempel på en bacheloropgave, der er blevet optimeret af" --men det var under overskrifterne "Ikke-kategoriseret" og så er siden sådan set jo ikke færdig.

"Tøv ikke med at tage fat på os": Jeg må også blankt erkende, at jeg ikke bryder mig om en dansk oversættelse af det engelske udtryk "don't hesistate to..". Vi bruger det ikke. Hvorfor skulle jeg 'tøve'?

Og hvis vi skal i pernittengrynafdelingen: Hvordan læser man korrektur på en bachelor? Eller bruger man bare også dén betegnelse for selve opgaven?

Jeg kan anbefale, at I laver link til mailadressen "mail(at)opgavekorrektur.dk" og ikke kun til web-linket.

Whoops. Jeg indrømmer, at der gik sport i at finde en komma-fejl........ Hvad er nu det: "Helle står for økonomi, bogføring og markedsføring. Det er også Helle, der holder styr på, hvilke opgaver der skal korrekturlæses hvornår" Er det smag og behag, eller henviser "der" ikke til "opgaver", og derfor skal have komma foran? Aj, det er sent nu.

Super flot side, super lækkert sprog.

Held og lykke med det!

(Og giv nu ikke min kommentar en tur i møllen :-D)

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en fremragende hjemmeside, men bryder mig dog heller ikke om konceptet.

Men en ting jeg bryder mig endnu mindre om, er de falske anmeldelser i selv skriver. Og at i så også giver jer selv stjerner!

5 stjerner ud af hvor mange? Formoder 5/5, men dette er bare for uærligt for mig.

Men ellers kanon opsat hjemmeside, ros til det, men ris til konceptet.

Hilsen Allan

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilføjelse, hvis i skriver om diverse undersøgelser, så vedhæft link til undersøgelsen. Nu har i skrevet omkring en undersøgelse med 1000 engelske personener, Og i nævner en masse prosent tal, men ingen mulighed for at følge op på jeres blog og se statistikken, og hvem der har lavet undersøgelsen. Plus en undersøgelse med kun 1000 mennesker (i dette tilfælde fra England) er jo ikke særlig dybtgående.

Men forstår at dette kun er skrevet som et salgs argument. Måske med en "undersøgelse bag sig?"

Men fremstår sjusket for mig. Især når det er studerende i henvender jer til, så husk kilde angivelser på alle eksterne oplysninger, såsom statistikker.

Hilsen Allan

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Dec 17
Indlæg ialt: 14
Fra  Opgavekorrektur.dk Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Mange tak for din kommentar, som jeg desværre først ser nu en sen aftenstund flere måneder efter, den er skrevet. Jeg var overbevist om, at jeg fik en mail, hvis der var nogen, der kommenterede på mit indlæg. Det gjorde jeg ikke, og derfor ser jeg først nu, at der er respons.

Det er fint med mig, at du har været på fejlfinding. Selv for en korrekturlæser kan det ske, at der sniger sig en fejl ind. Så tak for arbejdet :-)

Jeg er ikke enig med dig i, at konceptet er upædagogisk - i betydningen 'umoralsk'. Jeg tror, vores kunder finder konceptet meget pædagogisk i betydningen 'brugervenligt', og de finder også, at det er ret og rimeligt, ja god moral, at de ikke bliver straffet for kommafejl i en ellers fagligt god opgave. Det er helt legitimt og lovligt at få læst korrektur på sin opgave.

Igen mange tak for roserne til sidens udseende og sprog :-)

/Jan

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Billund:
Det er helt legitimt og lovligt at få læst korrektur på sin opgave.

Er du helt sikker på det gælder alle typer opgaver f.eks universitets specialer?

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Dec 17
Indlæg ialt: 14
Fra  Opgavekorrektur.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Mange tak for din kommentar, som jeg desværre først ser nu en sen aftenstund flere måneder efter, den er skrevet. Jeg var overbevist om, at jeg fik en mail, hvis der var nogen, der kommenterede på mit indlæg. Det gjorde jeg ikke, og derfor ser jeg først nu, at der er respons.

Godt at høre, at du kan lide siden. Fair nok, at du er kritisk over for konceptet. Se evt. mit svar til Jørgen.

Anmeldelserne er ikke falske. Når vi afslutter en kontakt med en kunde, spørger vi efter ris og ros, og vi spørger, om vi må bruge responsen på vores side. Og tro mig, vi får mange roser med på vejen. Ikke fordi, vi nødvendigvis gør det bedre end andre korrekturbureauer, men fordi de studerende, der har svært ved at skrive, ser en kæmpe værdi i den service, vi leverer.

Men det er da bekymrende, hvis man får det indtryk, at det er det rene opspind. Så det vil jeg lige overveje lidt.

/Jan

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Er du helt sikker på det gælder alle typer opgaver f.eks universitets specialer?

Det er helt almindeligt at få sit speciale gennemlæst af en anden, og har i hvert fald ikke hørt om at det ikke skulle være tilladt. Min kæreste læste korrektur på mit speciale ligesom min specialevejleder læste det igennem under vejs og påpegede uklarheder osv.

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Dec 17
Indlæg ialt: 14
Fra  Opgavekorrektur.dk Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allen

Du har selvfølgelig en pointe. Men omvendt, et indlæg i en blog er jo ikke en akademisk tekst med krav om dokumentation. Jeg syntes bare, det var en sjov undersøgelse og med et overraskende resultat, der egnede sig til et indlæg på opgavekorrektur.dk.

/Jan

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Dec 17
Indlæg ialt: 14
Fra  Opgavekorrektur.dk Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er helt sikkert, så længe der er tale om sproglig korrektur. Indholdskorrektur er en anden sag, og derfor ændrer vi aldrig et komma i indholdet.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)