Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret - video på fodbold stadion!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en del af en større dansk fodboldklub fanside på Facebook. Til hver hjemmekamp laver vi ofte videoer på stadion, som vi lægger op på Facebook-siden.

For nylig modtog vi en mail fra Facebook, der skrev følgende:

We removed or disabled access to the following content you posted on Facebook because we received a notice from a third party that the content infringes their copyright(s).

Jeg ved ikke hvilken video der er tale om, da Facebook har fjernet opslaget.

Ofte bliver der i vores videoer spillet musik fra stadion, eksempelvis når spillerne løber på banen eller ved en scoring, men er det et brud på ophavsretten at filme mens der bliver spillet musik på stadion?

Håber nogen eksperter kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det vil jeg mene. Selve det at filme et betalingsengagement er brud på ophavsret - men naturligvis kun hvis man ikke selv er "ejer" af engagementet.
Man må faktisk ikke filme på et stadion til en normal kamp eller en koncert i royal arena osv - og udgive det
At der er musik over kampen osv vil givet også kunne være brud på rettigheder og KODA når man offentliggører så musikken bliver del af det. Hvor ofte der sagsøges for små klip skal jeg ikke turde sige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Musik er omfattet af ophavsret, så det er sikkert der, at problemet ligger, med mindre det er en video, som I ikke selv har filmet, og ophavsmanden har gjort indsigelser :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sofia
Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 71
Fra  foxylex.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde lovgivning inden for dette område i Kapitel 5 i ophavsretsloven: https://www.foxylex.dk/ophavsretsloven/

Du vil derfor finde ud af at de 2 ovenstående kommentarer er korrekte. 

Facebook er derfor i sin fulde ret til at fjerne dit opslag. Jeg tror ikke du skal være bange for at blive stævnet for dette, da der er rigtig mange brud på lige netop dette område. Her tænker jeg på opslag med video klip fra koncerter mm. 
Når dette så er sagt, så er det brud på dansk lovgivning og derfor er det selvfølgelig også ulovligt. 

Det smarteste vil nok være at tage et kig på KODA's hjemmeside. Du kan finde lidt information omkring priser på at få lov til at ligge videoer op med musik i: https://kunde.koda.dk/priser-og-musikaftaler/musik-paa-hjemmeside
Om dette også gælder facebook sider, ved jeg ikke. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)