Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er helt Grøn.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg går med en iværksætter drøm i maven, jeg er også godt på vej til at det bliver en realitet men jeg har forsat en del som at jeg skal have undersøgt og lære, derfor rækker jeg ud til jer for at få hjælp, råd og vejledning.

Til at starte med kan jeg lige sige at, min virksomhed vil til at starte med køre sideløbende med mit fuldtidsjob, jeg har en del fritid i mit job hvilket betyder at jeg kan svare telefoner og booke opgaver imens jeg er på arbejde, opgaverne vil prima ligge uden for normal arbejdstid og de dage jeg har brug for at arbejde for virksomheden inde for normal arbejdstid der kan jeg få fri til det.

Men mine spørgsmål lyder som følgende:

1) Hvor kan jeg læse om at lave løn? min plan er at jeg skal have nogen medarbejder på deltid, men som i nok alle ved så er det svært at have medarbejder hvis ikke de får udbetalt løn, så jeg søger ihærdigt for at finde et sted hvor jeg kan læse om løn fra A til Z. Endnu bedre vil være hvis i kender til et sted hvor jeg bare kan sende oplysningerne hen også søger de for resten, helst til en overskuelig pris for en ny op startet virksomhed.

2) Hvordan udregner jeg time prisen for en medarbejder? jeg fandt et sted på nettet hvor jeg kunne taste timelønnen ind også egnet det prisen ud, her var timelønnen sat til 195 Kr. Pr. time (Den højeste timepris for en medarbejder med en grundløn på 150 kr. i timen. plus natte og søndag helligdags tillæg) siden nået frem til 280 kr. i timen hvor jeg så ligger 70 kr. oven i til virksomheden, i alt 350 kr. i timen. Synes i det lyder urealistisk i forhold til de dyreste timer for en medarbejder er 195 kr. i timen i løn samtidig med at firmaet også gerne skulle tjene noget.

3) Hvordan forsikre jeg bedst mine medarbejder? Jeg skal bruge noget forsikring, men hvis jeg har evt. 10 medarbejder, skal jeg så have 10 forsikringer eller kan jeg nøjes med 5 forsikringer hvis vi kun er 5 af sted af gangen?

4) Må min partner hjælpe mig i mit firma uden at få løn? Jeg bor sammen med min partner (Vi er ikke gift) må hun hjælpe mig med administrativ arbejde, tag telefoner, booke møder/opgaver uden at hun får løn eller er ansat i firmaet. Jeg kommer selv til at stå som ejer og firmaet bliver registreret i mit navn men på vores adresse, med tiden er det planen at vi begge to kan leve af det og hun kan blive ansat på fuldtid men i opstarten er der ikke penge nok til at have en ansat på fuldtid men må hun så ligge timer på kontoret uden at jeg skal udbetale løn til det?

5) Hvor designer jeg et logo til mit firma? Jeg vil gerne have et logo men jeg har forsøgt at finde et sted hvor jeg kan designe det selv, dog uden held. De steder jeg har fundet der skal man indsende ideer også designer de det for dig, men jeg vil gerne sidde med det selv for er meget i tvivl om hvordan det skal se ud.

6) Hvor tæt må mit firma navn ligge på andres? Jeg vil gerne kunne kalde mit firma for ABSALON vagt og sikkerhed, det har jeg længe gerne ville og det sidder lidt på rygraden af mig nu og størsteparten af de forberedelser jeg har lavet der har jeg lagt ABSALON ind i, men nu har jeg så opdaget at der i nærheden af mig er et firma med samme navn men med Security i stedet for Vagt og Sikkerhed, jeg har selvfølelig mine overvejelser i og med at hvis folk søger på Google efter Absalon vagt at de så ender på hans hjemmeside frem for min, opgaverne ligger ikke særlig tæt på hinanden men det gør navnet og hvis de ender på hans hjemmeside først og ser at han måske ikke tilbyder de de har brug for så er det jo ikke sikkert at de søger igen for at finde mig, skal jeg bare droppe Absalon helt og finde på noget andet?

  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1 brug et lønprogram - Dataløn Bluegarden hvis du bare vil kunne sende dem info og i princip slet ikke selv rode med det

2 regn med at den løn du giver skal du gange med ca 1,45 for at have til feriepenge, sygdom osv

3 du skal lovpligtigt have arbejdsskadeforsikring for medarbejderne (og dig selv hvis det er i selskabsform og ikke personlig virksomhed) Forsikringsselskabt har standarder og omregner normalt til forventet heltid antal personer. Vagtselskaber er der givet også en del regler for - ansattes uddannelse og formentlig forsikringsbehov mm

4 jeg kan ikke se et skatteproblem umiddelbart men et muligt dagpenge problem i form af patner kan ses som medhjælpende - Forudsætninger er så naturligvis, at hun faktisk absolut ikke betales og heller får løfte om andele i selskabet som tak osv

5 ingen anelse

6 det er ikke noget man kan sige med sikkerhed om Absalon vagt og sikkerhed ligger for tæt på af Absalon security - men jeg ville klart frygte det og du har jo selv peget på at mange måske vil ryge på konkurrentens side - så jeg ville finde noget andet - navnet er måske ikke det vigtigste heller altid https://johnhannover.blogspot.dk/2017/07/valg-af-firmanavn.html  

Du kan læse meget om både personlig virksomhed og selskaberne IVS og ApS som kan være mere aktuelle - alt om stiftelse, men masse skat moms og andet letlæst for netop opstart - i min ebog eller paperback Startup som link

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Dean Skriver:
5) Hvor designer jeg et logo til mit firma? Jeg vil gerne have et logo men jeg har forsøgt at finde et sted hvor jeg kan designe det selv, dog uden held. De steder jeg har fundet der skal man indsende ideer også designer de det for dig, men jeg vil gerne sidde med det selv for er meget i tvivl om hvordan det skal se ud.

Bare lige omkring logodesign: Prøv at gå ind på freelogoservices.com. Her kan du selv designe dit nye logo ud fra forskellige kriterier. Finder du frem til et passende design, kan du købe logofilerne til ca. 230 kr. (kan ikke huske det præcist, men det er noget i den retning).

Ønsker du derimod en professionel reklametegner, så vil jeg helt klart anbefale Troels fra Reklamebureau Convert. Han designer ud fra dine ønsker, og stopper ikke før du er helt tilfreds ;-) Her skal du nok regne med en pris på ca. 1.000 kr. ekskl. moms.

Mvh. Kasper

Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for svarene, det hjalp meget.


vh.

Dean Skriver.

Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Tak for svaret, det vil jeg helt klart gå ind og kigge på.

vh.

Dean Skriver.

Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg glemte lige at spøger om hvor mange kontoere skal man oprette? er det nok bare med 1 hvor man så bare trækker alt og indsætter alt eller skal man dele op sådan man har en til indtægt, udgifter, løn og overskud?

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dean Skriver:

jeg glemte lige at spøger om hvor mange kontoere skal man oprette? er det nok bare med 1 hvor man så bare trækker alt og indsætter alt eller skal man dele op sådan man har en til indtægt, udgifter, løn og overskud?

1 erhvervskonto er nok ;-) Her køres alle indtægter og udgifter ind over. Denne konto skal også indberettes som dit firmas Nemkonto.

Hvis du har mange handler i anden valuta end DKK - eksempelvis EUR eller USD - så kan det godt være nødvendigt, at oprette en separat konto til disse transaktioner. Men altså i første omgang så nøjes du med én konto.

Mvh. Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dean Skriver:

jeg glemte lige at spøger om hvor mange kontoere skal man oprette? er det nok bare med 1 hvor man så bare trækker alt og indsætter alt eller skal man dele op sådan man har en til indtægt, udgifter, løn og overskud?

en er fint nok - resten deler du op via dit regnskab og budget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)