Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag og IVS?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino’er,

Jeg har et IVS selskab og skal til at privatlease en bil, og er lidt i tvivl om hvordan det fungere ud fra mine forudsætninger.
Jeg har søgt lidt rundt på Amino, men jeg spørger alligevel lige her for at få et konkret svar så jeg ikke ender ud i rod :-)

Jeg er selvstændig IVS’er og udøver massage på folk. Jeg har et par steder jeg er tilknyttet, hvor jeg køre ud til og hjem igen når jeg har kunder.
Har pt 2 steder, et der ligger 19 km væk fra min bopæl, og et der ligger 7 km væk.

Er det muligt for mig at få kørselsfradrag for mine kørte kilometer eller hvordan fungere det i mit tilfælde ?

Det var ikke noget jeg her til at starte med havde overvejet at indberette, men der er vel ingen grund til at snyde sig selv- right? :-)
Ser frem til jeres svar!

Mvh.
Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46498
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svar.

Jeg har læst noget om, at kørsel mellem firma og hjem anses for privat kørsel.

Nu er sagen den at min private adresse og firmaadresse er den samme, hvorfor jeg køre ud og laver mine ydelser på forskellige destinationer.

Kan jeg stadig godt føre kørebog, og derved udbetale skattefri kørselsgodtgørelse med lønnen?

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46498
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ja din firmaadresse er så dit hjem jo og kører du til en kunde osv fra det kan du bruge kørebog og statens takst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

OK- tak!

Måske det godt kan svare sig at benytte sig af eftersom jeg køre ca. 100km ugentligt i mit firma (til og fra)

Lige et hurtigt spørgsmål, gælder det både til og fra, eller kun ud TIL kunden?

God aften!

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46498
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige læst det, og der er lige et par ting jeg bliver i tvivl omkring.

1) "Der gives et par rigtigt gode råd - uden det er en klar facitliste:

  • Sørg for at du får en løn på ikke under 5.000 kr helt fast om måneden fra selskabet
  • Er kørepenge større, bør lønnen tilsvarende være det."

Jeg havde tænkt mig at jeg her fra 1.3 skulle modtage ca. 3000,- i løn om måneden, for samme periode vil der ca. blive kørt 300 - 400 km, altså hvad der svare til mellem 1062,- og 1416,- efter satserne for 2018.

- Er det for lav en løn til, at jeg bør føre kørebog og udnytte kørselsgodtgørelse?

2) "Bilen skal være din egen bil. Det er en forudsætning at man anvender egen bil - herunder bil tilhørende ægtefælles/samlever som man har fælles økonomi med. Lånt eller lejet bil giver ikke ret til fradraget"

- Kan jeg godt betegne bilen som værende "min egen bil" hvis jeg har privatleaset den ?

På forhånd tak :-)

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46498
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

1

Der ER ingen facitliste Hvis du arbejder fuld tid så er 3000 kr næppe reel løn og det nærmeste jeg kan komme er et par revisorer som er gået efter 5000 som nok mindste normale relle løn  der er ingen facitliste  ikke et fast tal men løn 3000 og kørepenge 1500 kunne formentlig blive set som at kørepenge erstatter løn og det må man ikke

2

Jeg er ikke 100% sikker - muligvis forskel på operativ og financiel leasing - så må andre byde ind om privatleaset svarer tll egen bil - måske kan leasing forhandleren svaret og ellers kan skat (skriv - ikke ring)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder ikke fuld tid, det har jeg ikke tiden til da jeg gør det ved siden af mit studie, som jeg har 1 år tilbage af. Fuld tid er forventningen herefter. Men om kørepengene kan blive set som erstatning for løn er svær, jeg tænker det måske også afhænger af indtægten i firmaet?

Jeg må dog lige tjekke op på det med bilen, for umiddelbart ser jeg jo også en leaset bil som en anden form for "lejet" bil, og derved ikke egen bil (jeg ejer den jo ikke).

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46498
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennyeiværksætter:
jeg tænker det måske også afhænger af indtægten i firmaet?
nej - kravet er i den forbindelse at man er ANSAT og ikke om der ellers er aldrig så meget indtægt i firmaet og dermed har en - som det hedder - REEL løn samtidigt med kørepenge så de ikke skattemæssigt kan ses som erstatning for løn med skattetræk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)