Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering i folkeskolen?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er studerende ude fra Syddansk Universitet hvor jeg læser til ingeniør indenfor elektronik og datateknik. Ud over at være studerende, så arbejder jeg også som ambassadør, hvor mine opgaver bl.a. indebærer vejledning af unge indenfor valg af uddannelse. Som ambassadør møder jeg ofte et problem om at unge ved ganske lidt om elektronik og programmering, selvom denne viden er vigtig i fremtiden især i forhold til robotter, droner, internet of things og meget mere.

Dette problem vil jeg forsøge at komme til livs, men jeg kunne godt bruge noget sparring i forhold til den bedste fremgangsmetode.
Jeg er ved at lave et online kursus: https://arduinonetworks.teachable.com/. Kurset bygger på Arduino og målgruppen er 8. - 10. klasse, HTX samt nogle tekniske uddannelser. Jeg tror mange unge gerne vil igang med programmering, men det er de færreste skoler der tilbyder det, hvilket nok grunder i at det er de færreste lærer som har undervisningskompetencer indenfor programmering og elektronik.

Jeg forestiller mig at mit produkt er en samlet undervisningskasse til 25.000 kr. og et introduktion kursus til underviseren. Derudover vil der siddeløbende være salg til private og workshops for ungdomsskoler mm.

Jeg har 3 spørgsmål som jeg gerne vil have sparring på:

  1. Hvad synes i om forretningsmodellen? Er det den rigtige måde at gøre det på, eller overser jeg noget?
  2. Hvilken vinkel bør jeg tage? Skal det forbindes med et valgfag? Projektuge?
  3. Hvordan sælger man til det offentlige? Hvem bør man kontakte? Lærer, salgsafdeling, kommunen?

Mvh Jesper Borriboon

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)