Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR vs SE-nummer : hvordan pokker skal jeg gøre?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg håber på der måske er nogle af jer som kender til det med registering af virksomheder. Sagen er den, at jeg igennem mange år har haft (og stadig har) en enkelmandsvirkosmhed der tilbyder massage. Den har et CVR nummer og er ydereligere momsfritaget gennem SKAT (betaler til gengæld lønsum)

Nu har jeg så startet et andet enkelmandsfirma op  men inden for telemarketing. Da men kun kan have 1 CVR nummer, har jeg fået tildelt et SE-nummer til denne virksomhed. Dette foretagende ER momsregistreret.

Nu til problematikken: Jeg skal have nogle yderlser tilknyttet sidstnævnte firma heraf bla. noget telfonabonnement, et CRM system osv. Men! Når jeg så er i dialog med leverandørene, får jeg at vide, at de ikke kan finde SE-nummeret (og har selv tjekket i cvr registreet og Virk og det står der rent faktisk ikke).
Så hvad pokker gør jeg?

Jeg kan selvfølgelig godt oprette alle produkter/ydelser/abonnementer i førstnævnte massagefirma - men det er jo helt galt. Dels kommer regnskaber ikke til at stemme overens, dels har jeg forskellige bankokonto til firmaerne, (samt hhv. momsregisteret/og momsfritaget) og dels virker det dybt underligt at indgå et samarbejde med en kunde og så fakturere dem gennem et helt andet firma som intet har med den givne ydelse at gøre? 

Er lige rundforvirret og har læst og læst unden at kunne få svar. Så håber der er et klog hoved herinde der vil være behjælpelig Smile

Mvh
Jannie 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 24. Jan 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Henrik ..

Men er desværre ikke sikker på hvad der menes med et momsnummer.

Jeg har jo fået tildelt et CVR nummer og et SE nummer til mine 2 forskellige firmaer.

Men man kan åbnebat ikke bruge et SE nummer til noget som helst :(

Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Gør som mig, ignorer Skat

Har virket for mig i 12 år nu. De er jo selv rundt på gulvet. 

Og hvem F gider betale skat til nogen der smider 10 millarder væk!?

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du kan kun have ét CVR-nr. tilknyttet dig på en personligt ejet virksomhed (enkeltmandsvirksomhed). CVR-nummeret udgør den juridiske enhed; altså dig og dit firma.

Nu har du fået tildelt 2 forskellige SE-numre, som kun kan bruges af DIG i forhold til dit momsregnskab. Altså er du momsfritaget på dit ene SE-nr. da du her tilbyder massage, og momspligtig på dit andet SE-nr., som er tilknyttet dine telemarketingsaktiviteter.

Selve faktureringen til dine kunder i de to forskellige segmenter, kan du kun fakturere med dit CVR-nr. Men hvis du laver to forskellige faktura-skabeloner, kan du vel på den måde adskille tingene.

Alternativt er du jo nødsaget til, at etablere et IVS til dit telemarketing. Her er der selvfølgelig nogle andre overvejelser du bør gøre dig.

Mvh. Kasper 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Flagermus:
Men man kan åbnebat ikke bruge et SE nummer til noget som helst :(
du må sætte dig mere ind i det du laver inden du konstaterer noget galt

Du får et CVR og SE som princip er samme når du opretter. Vil du have flere SE numre skal du registere dem - men det er jo så med krav om hvert sit regnskab og hver sin moms og mere arbejde

Inden du bare siger noget helt galt, at SE numre ikke kan bruges, så sæt dig ind i SE numre, f.eks her

https://johnhannover.blogspot.dk/2017/02/se-nummer-og-p-nummer.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde samme problem som trådstarter for et årstid siden. Jeg har et CVR nummer, men startede så en ekstra virksomhed (fragt) op der fik et SE nummer, efter at være vejledt af SKAT. Men da jeg skulle bruge dette SE nummer, kunne det firma jeg skulle køre for, ikke slå mit SE nummer op og se om jeg var registreret. Jeg endte med at give dem mit CVR nummer.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at give dem hoved CVR og så SE - Kan man ikke slå SE op her hvis det er momsregistreret - det mener jeg faktisk  prøv engang https://www.skat.dk/front/appmanager/skat/ntse?_nfpb=true&_windowLabel=portletInstance_387&portletInstance_387_actionOverride=%2Fdk%2Fskat%2Fportal%2Ffront%2Fportlets%2Fntse%2FForesporgDKMomsnumre%2Fbegin&_pageLabel=NTSE_internet_portal_page_277 

Hvis du ser mit foregående link om SE - så ser du at du har ET firma = dit CVR men - hvis begge SE er selvstændigt registreret med momsregistrering på begge - så har du to regnskaber og to momsregistreringer og så er jeg ret sikker på du kan slå et SE nummer op i skat, netop momsmæssigt

Det forudsætter det er separat momsregistreret - som jeg husker det, men i dit tilfælde ER det jo netop - i modsætning til dit første SE - en momsregistreret enhed - så du har massage som ikke momsregistret og så din anden aktivitet som momsregistreret og her er det man bruger skat til at slå MOMS op i, mens firmaet stadigt fremstår som et i CVR, proff osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

KasperH:
Selve faktureringen til dine kunder i de to forskellige segmenter, kan du kun fakturere med dit CVR-nr. Men hvis du laver to forskellige faktura-skabeloner, kan du vel på den måde adskille tingene.

På den momspligtige del fakuteres der med SE-nummeret. Det er nok til at opfylde fakturakravene. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Flagermus:
Men er desværre ikke sikker på hvad der menes med et momsnummer.

Hvis du bliver momsregistreret så er det SKAT som er ansvarlige for at føre kontrol med dette. Til dette får du et momsnummer. I Danmark har man så valgt at det CVR-nr man har (eller SE-nr) også bruges som momsnummer. Så CVR.dk er Erhvervsstyrelsens  database over virksomheder, selskaber, foreninger mv.

SKAT fører så en database over hvem der er momsregistreret. De numre tjekkes så  jf. ovenstående. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)