Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav at bruge betegnelsen IVS el. APS når firma omtales ?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg har noget som jeg har gået og tænkt over i noget tid. 

Når jeg nu omtaler mit firma (jeg har et IVS) f.eks på en hjemmeside, et produkt osv. er det så et krav at man skriver " FIRMANAVN IVS er en virksomhed der ....." eller er det okay at skrive "FIRMAVNAN er en virksomhed der", altså at undlade selskabsbetegnelsen IVS ?

Her tænker jeg også i forhold til, at jeg f.eks er ved at bestille nogle mapper som jeg vil give ud til kunderne i forbindelse med køb. Deri har jeg skrevet lidt om mit firma, men ikke nævnt IVS i forlængelse af det nævnte firmanavn (som eksemplet ovenfor). Grunden til dette skyldes, at jeg på et tidspunkt jo vil omdanne til APS og i så fald ville jeg ikke kunne bruge disse produkter mere hvis jeg skriver IVS på produktet (og har købt et større parti hjem)- håber i forstår hvad mit budskab er :-) 

På forhånd tak! 

Mvh. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Naturligvis skal det fremgår hvilke type firma man handler.  Hvorfor er det du ikke vil vise at dit firma er et IVS?  Personligt vil jeg ikke handle med IVS'er da de efterhånden har et meget dårligt renomme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det skal fremgå. Hvis det ikke gør løber du også den risiko at nogen tror at de handler med dig direkte og ikke et IVS. Det betyder, at du i værste fald kan komme til at hæfte personligt.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Ja, det skal fremgå. Hvis det ikke gør løber du også den risiko at nogen tror at de handler med dig direkte og ikke et IVS. Det betyder, at du i værste fald kan komme til at hæfte personligt.

Også selvom alle CVR. NR. skal valideres?. Ved denne fremgår jo retsformen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bare ikke bestille et stort parti varer hjem hvor der står IVS på, hvis jeg om nogle måneder omdanner til APS :-) 

Har intet imod IVS ellers :-) 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for godt konkret svar som altid John :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo godt bruge et varemærke på et produkt du sælger til private vil jeg mene - og ikke et fuldt firmanavn som skal på alle officielle forretningspapier - lav et lille varemærke som kan bruges -  OM nogen ud fra navnet på f.eks. en hårbørste skulle kunne hævde de troede de handlede med en personlig virksomhed med personlig hæftelse TROR jeg ikke lige på, men alle officielle forretningspapirer - hjemmeside mm skal det på.

KAN nogen hævde de troede de handlede med personlig virksomhed ja så er der personlig hæftelse

I øvrigt til andre som stifter IVS med den tanke kort efter at omdanne til ApS (ofte fordi de lige skal spare op) vil jeg sige: Stift ApS med det samme hvis det er målet inden for et års tid - det koster let det samme som normal rente af 50.000 kr i et år - at omregistrere - og så har man også glæde af pengene i driften fra start

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennyeiværksætter:
Her tænker jeg også i forhold til, at jeg f.eks er ved at bestille nogle mapper som jeg vil give ud til kunderne i forbindelse med køb.

Hvis du, modsat mange andre, overholder dine forpligtelser kan jeg ikke se noget forkert i et IVS.

Men korrekt, som andre har nævnt, der er for mange der ikke ved hvad det betyder. Men det er jo ikke anderledes end et ApS, bortset fra kapitalen, samt opbygning op til de Kr. 50.000,00. Der er jo stadig regnskabs indberetning, arbejdsskadeforsikring mv., men der kommer John Hannover nok ind med meget mere, han plejer at være en suveræn Amino guide.

Men også til Ravn og Whiskey: For mange har brugt IVS til, ja kært barn har mange navne, selskabstømning, jeg dømmer ikke alle over en kam. Nogle har måske været uheldige, valgt forkert branche, men mange har ikke indsendt årsrapport, derfor bliver de opløst. Men det ved I to garvede Amino'er selvfølgelig. Jeg skal ikke lære en garvet hest nye tricks. Wink

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som du også kan læse af de øvrige svar, så skal det fulde firmanavn inkl. selskabsbetegnelsen (IVS) fremgå. Se også Selskabsloven §2 stk. 1.

Mvh. Kasper

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)