Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav at bruge betegnelsen IVS el. APS når firma omtales ?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er helt konkret tale om en lille mappe, hvori mine "patienter" fra massagen får nogle træningsøvelser. På bagsiden af mappen beskriver jeg kort min virksomhed, og det var her at jeg tænkte at IVS betegnelsen ikke havde en afgørende betydning :-) Mine kunder er jo NUVÆRENDE kunder, dvs. at de i dette tilfælde har betalt en faktura hvor IVS fremgår :-) Ergo mener jeg ikke selv der er noget at komme efter her.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hjemmesider som sådanne

Der er mange, både IVS og ApS, der ikke oplyser dette på hjemmesiden. Er stødt på flere, hvor advokater sidder i bestyrelsen??

Bare lidt en fodnote.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennyeiværksætter:
Når jeg nu omtaler mit firma (jeg har et IVS) f.eks på en hjemmeside, et produkt osv. er det så et krav at man skriver " FIRMANAVN IVS er en virksomhed der ....." eller er det okay at skrive "FIRMAVNAN er en virksomhed der", altså at undlade selskabsbetegnelsen IVS ?


Hvis det er i en produktsammenhæng eller informations meddelelse er det ikke nødvendigt - jeg ville i hvert fald ikke gøre det.

Men på officielle papirer og der hvor du har "kontakt til virksomheden" på din side - skal du gøre det.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
hjemmesider som sådanne

Der er mange, både IVS og ApS, der ikke oplyser dette på hjemmesiden. Er stødt på flere, hvor advokater sidder i bestyrelsen??

Bare lidt en fodnote.

sikkert - Nok ikke advokater og bestyrelser som lige sidder og checker, men mon ikke advokater kender selskabsloven § 2

Kun aktieselskaber og anpartsselskaber (JH remark – IVS er også selskab som ApS) kan og skal i deres navn benytte betegnelserne »aktieselskab« henholdsvis »anpartsselskab« eller forkortelserne »A/S« henholdsvis »ApS«. (JH remark – og i dag IVS som jo er et ApS i princip)

og om hjemmesiden- samme paragraf stk 4:

Kapitalselskaber skal i breve og på andre forretningspapirer, herunder elektroniske meddelelser, og på kapitalselskabets hjemmeside angive navn, hjemsted og cvr-nummer.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Nok ikke advokater og bestyrelser som lige sidder og checker, men mon ikke advokater kender selskabsloven § 2

Nu skal vi ikke ud i "uvenskab", men samme advokater, der sidder i bestyrelsen, var også stifter. Det er jo det der kan undre mig. Derfor skal vi jo gå ud i mosen for at hjælpe trådstarter.

Samtidig har jeg fundet et A/S, hvor en repræsentant fra R&R, var stifter og sidder i bestyrelsen. Der er på ingen sider anført A/S.

Men du har nok ret, du ved en masse og tak for vi har dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo ikke noget der er spor tvivl om, selskabsloven som jeg gengav er jo 100% tydelig. Hvornår sker der så noget ved at det mangler - ja det gør der jo først normalt ved en betalingsstrid eller konkurs hvor den sælger kan sige han troede han handlede med personlig virksomhed - og der er intet krav om at sælgeren skal CVR kontrollere eller noget. Mon ret mange vil hævde de troede NOVO var andet end et kapitalselskab - men IVS er der nu nok meget klar - ren praktisk risiko i
Mener faktisk Whiskey selv har beskrevet en situation hvor han fik kravet igennem personligt fordi køber ikke angav selskabform  (vist et ApS)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen en forklaring, jeg kan forstå. TAK

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis vi eksempelvis snakker produktsammenhæng, som mit eksempel, hvad ville i så sige ? 

Jeg er klar over at officielle papirer og div. informationssteder skal angive betegnelsen såsom mail, hjemmeside, faktura osv. 

Men hvad ift. mit spørgsmål? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nye Starter

Du skal i.h.t. loven skrive betegnelsen for selskabet,

hvis din virksomhed er i selskabsform, men det er

ikke en regel, som nogen instans påser bliver overholdt.

Den mere alvorlige konsekvens for dig i at undlade at

nævne, at virksomheden er et selskab, er, at krav mod

"selskabet" vil blive og kan rettes mod dig personligt -

og det er næppe meningenBig Smile

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)