Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan dette sælges, lovligt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! Håber i kan hjælpe mig lidt på vej.

Det står sådan til at jeg har købt en tshirt fra et kendt mærke, og herefter har jeg syet et blomster design på tshirten, er det lovligt at sælge denne tshirt nu?

designet går bag om mærkevarets logo, så det skjuler det på ingen måde.

Tak på forhånd :=)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du må ikke sælge det med kommercielle intentioner. Er det et brugt stykke tøj, går det nok, hvis der kun er lavet denne ene, og du ikke har lavet ændringen med fortjeneste for øje...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Dec 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, det er en udsalgsvarr, som jeg så har ændret på og ville sælge med fortjeneste, dog er det jo håndlavet og de ville alle være unikke, hvorfor er det ulovligt?
Det skal lige siges at det ikke skulle sælges gennem et firma, men bare mig som privatperson, ville fks sælge på dba, varen ville være ny, ja.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det skyldes, at du jo lukrerer på varemærke ejeren - dennes design og renome. Det er jo ikke sikkert- Lacoste f.eks vil bryde som at Lacoste polo sælges med påbroderede blomster og pynteblonder - selv om det kan være aldrig så pænt. 

Om du har firma eller er dig selv privat gør ingen forskel i den sammenhæng - du er i.h.t. til design og ophavslove - og skattemæssigt - virksomhed/afgiftspligt person så snart du optræder som virksomhed = her udvikler noget og fremstiller noget med profit for øje

Du må købe nogle no-name - ikke designer T-shirts til formålet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der virkelig en lovgivning som siger dette? Det er vel ikke ulovligt at købe en audi, male den rød og tegne et æble på, og så sælge den videre?? KarlsKicks.com som befinder sig i Danmark, han køber da mærkesko, så som addidas, som ham maler på og sælger videre med fortjeneste, er hans forretning så ulovlig? Tænker bare jeg ejer det produkt jeg har købt, og må gære med det hvad jeg vil. Så må man vel heller ikke sælge et par gamle hullede Levis, hvis de kom uden huller til at starte med?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

vi kan vel ikke bruge hvad andre evt gør og ikke må gøre men ja ophavsretslov tilsiger du skal optræde loyalt mod mærkevare ejer og ikke gøre ting med hans mærkevare som kan trække den ned - ændre opfattelse af den

Det er nok derfor Morten siger, at gør du det med en enkelt ting du har brugt selv privat - så er det en anden sag, men ellers kræver det aftale med mærkevare ejeren at gøre ting med mærket som kan trække det ned

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad folk skriver er korrekt. du kan ikke sælge modificerede mærkevare.

Men der er en løsning for hvordan du kan lave dette som en forretning 100% lovligt uden problemer.

Det eneste du skal gøre er at ændre det du sælger, sådan at du ikke sælger produktet som er beskyttet af varemærke, men simpelthen sælger dekoration og intet andet.

Eksempel.

Lad os benytte lacoste som et eksempel.

Hvis du bygger servicen så folk kan sende dig deres private lacoaste tøj, og betale dig for at påsætte dekoration efter deres ønske. Så er det helt lovligt. Alt du sælger er dekoration, og folk kan gøre som de har lyst til med deres private ting.

Der er intet problem i dette for teknisk set har du intet at gøre med lacoste. du hverken køber eller sælger mærkevaren.

Du er også velkommen til at have en webshop hvor du fremviser alt det arbejde du har lavet for folk.

En anden metode, som stadig er lovlig, men måske kan skabe noget ballade fordi den er fræk er hvis du laver det sådan at folk på din hjemmeside først køber en ny lacoste t-shirt, og EFTER at have betalt så betaler dig for at lave dekoration på den.

Det vigtige i denne forbindelse er at folk betaler for tøjet FØR der laves dekoration sådan at de har købt den fra dig i original tilstand.

Hvis du vil lave løsning 2 helt sikker, så lav 2 butikker. 1 der sælger tøj, og en der efterfølgende anbefales (af første butik) til dekoration af det tøj kunden har købt.

Begge modeller er lovlige.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Det skyldes, at du jo lukrerer på varemærke ejeren - dennes design og renome. Det er jo ikke sikkert- Lacoste f.eks vil bryde som at Lacoste polo sælges med påbroderede blomster og pynteblonder - selv om det kan være aldrig så pænt. 

Om du har firma eller er dig selv privat gør ingen forskel i den sammenhæng - du er i.h.t. til design og ophavslove - og skattemæssigt - virksomhed/afgiftspligt person så snart du optræder som virksomhed = her udvikler noget og fremstiller noget med profit for øje

Du må købe nogle no-name - ikke designer T-shirts til formålet

vh John H

Enig med det John skriver, omend det er varemærkeloven, som du krænker, nemlig ved at lukrerer på det brand, som du sælger. Der kan dog også være noget ophavsret, men typisk er det varemærkekrænkelser...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Enig med det John skriver, omend det er varemærkeloven, som du krænker, nemlig ved at lukrerer på det brand, som du sælger. Der kan dog også være noget ophavsret, men typisk er det varemærkekrænkelser
noteret tal :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)