Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra hjemmeside til Google

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 27. Jan 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de fleste vil jeg gerne have min nye hjemmeside vist på Google. Min side er oprettet i Wordpress og jeg har fundet et plugin der hedder Yoast seo som gerne skulle kunne pege min hjemmeside hen til Google.

Men jeg synes ikke rigtig det virker...

Hvor lang tid går der før google registrer min side?

Kan jeg have sat det forkert op? 

Er der andre programmer/måder at gøre det på?

Mvh. Ulrich Lind JUP udlejning 

www.jupudlejning.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Har du fortalt andre steder at din side findes? Hvis ikke ved Google heller ikke at den er der ude, så start med at tilmelde den Google webmaster tools (find det via en søgning) og smid gerne et link her på siden (og gerne andre relevante steder)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrich.

Søgemaskineoptimering er et stort og bredt område. Jeg vil her forsøge at redegøre for nogle ting, som du kan bruge og tage handling derefter. 

Men lad mig først anholde en påstand: 

Paw Jeppesen:

Har du fortalt andre steder at din side findes? Hvis ikke ved Google heller ikke at den er der ude, så start med at tilmelde den Google webmaster tools (find det via en søgning) og smid gerne et link her på siden (og gerne andre relevante steder)

Det hører desværre mange år tilbage før, at man "bare" skulle tilmelde sit website til Google. Jeg husker, at sådan gjorde min gamle far omkring årtusindeskiftet i hans daværende hjemmesideudviklende bureua - i dag er tiderne lidt (læs: meget!) ændret. 

Men tilbage til kontekst, Ulrich. 

Hvor lang tid går der, før Google registrerer min side? 

I al almindelighed går der omtrent en uge (oplever jeg normalt). En måde, du kan teste det på, er ved at åbne Google og søge på "site:jupudlejning.dk" - herved får du alle resultater, som Google har fundet på den specifikke URL. Og er du ikke synlig her, så vil jeg anbefale dig at gøre følgende: 

- Integrer med Google Search Console (kan nemt gøres med Wordpress-plugin).

- Indsende et Sitemap (Et sitemap kan nemt genereres med et Wordpress-plugin).

- Eller hvis din hjemmeside ikke indeholder mange URL´er: Bed Google indeksere dem alle manuelt under "crawl" i Google Search Console.

Kan jeg have sat det forkert op? 

Yoast SEO er blot et plug-in, som giver dig overblik over, om du har gjort det OK i SEO-regi. Derved er Yoast SEO på ingen måde = Google og dermed gode placeringer. Yoast SEO er blot et værktøj - nøjagtig som det at have en hammer ikke er lig med, at du har en ny, lækker villa. Brug Yoast SEO som rettesnor og indtast de forskellige metabeskrivelser med fokus på at få folk til at klikke. 

Er der andre programmer/måder at gøre det på?

Ja. Titusindevis. Men mange veje fører til Rom, og første skridt er, hvis du skal blive synlig på Google, at du enten selv lærer det, eller at du betaler dig fra det. 

Men som sagt er SEO tusindevis af ting. Og den overordnede idé er, at Google skal vise det mest relevante resultat, når folk søger efter visse ord. Hertil er de afgørende elementer, man typisk arbejder med:

LinkbuildingHar du mange andre sider, som linker til din hjemmeside og derved "anbefaler" din hjemmeside.

- Godt indhold: Har du nogle velskrevede SEO-tekster? Her kan du evt. læse min guide her på Aminohttps://www.amino.dk/blogs/kasperfriis/archive/2017/11/08/perfekte-seo-tekster-stryg-til-tops-p-229-google.aspx 

- Hastighed: Er din hjemmeside hurtig? Google har fx lige annonceret, at fra juli 2018 er mobil hastighed afgørende for dine placeringer - læs mere her: https://friisonline.dk/blog/ny-google-opdatering-mobil-hastighed-afgoerende-seo/ 

Meget mere...

Disse er de mest basale ting, som jeg vil anbefale dig at kigge på. Og har du brug for yderligere hjælp til SEO, kan jeg evt. give dig et kald på det telefonnummer, der står på din hjemmeside. Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)