Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ift. depositum ved udflytning af værelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bor i en lejlighed hvor jeg udlejer to af de værelser der er i lejligheden. 

Jeg står i den situation at en af mine lejere skal flytte, og derfor skal jeg afregne depositum med vedkommende. 
Personen har boet i lejligheden i 6 måneder og har haft fuld adgang til en fælles stue, køkken og badeværelse. 

Jeg mener, at personen der flytter ud skal dække for slid og eventuelle skader i både vedkommendes værelse samt alle fællesarealerne. Min udlejer mener dog, at vedkommende kun skal dække for slid/skader på sit eget værelse og ikke på fællesarealerne. 

Er der nogen der har erfaring med en lignende situation? 
Jeg har ikke nogen interesse i at bryde nogen lovgivning, men samtidig vil jeg jo gerne have det jeg kan få i depositum ;) 

Jeg håber at få et svar fra nogle af jer


God aften! 

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Med mindre han har lavet nogle seriøse skader/mærker i fællesområdet, så er det jo en peseudo diskussion vi føre her.

Hvis han flyttede ind og du har boet der i flere år inden, så kan han jo ikke rigtigt lave, slid for det har du allerede gjort.

Med mindre du da han flyttet ind har lavet rapport taget billeder osv af standen af tingene, så kan du jo ikke påvise han har påført slid etc.

Lyder mere som om du er en elendig udlejer som forsøger at stjæle din tidligere lejers penge, blot fordi du har lyst.

Tag dig sammen!

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sunbao 

Sagen er at vi begge har boet her i lige lang tid og flyttet ind i en helt ny lejlighed. 

Jeg prøver at gøre det så fair som muligt for begge parter, og mener egentligt ikke selv jeg prøver at snyde nogen. Jeg er ked af det, hvis det er den opfattelse folk får af indlægget. Jeg håber at opnå en klarhed ift. de gældende regler på området. 

God aften. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

CasualMonkey:

Hej Sunbao 

Sagen er at vi begge har boet her i lige lang tid og flyttet ind i en helt ny lejlighed. 

Jeg prøver at gøre det så fair som muligt for begge parter, og mener egentligt ikke selv jeg prøver at snyde nogen. Jeg er ked af det, hvis det er den opfattelse folk får af indlægget. Jeg håber at opnå en klarhed ift. de gældende regler på området. 

God aften. 

så giver det mere mening, men uanset så er det jo fanme svært at bedømme hans del af slid etc. især hvis der kommer en ny efter ham, for hvis han først har betalt sin del af maling etc, så skal den næste jo ikke og omvendt.

Tror det bliver alt for avanceret, altså baseret på jeg formoder du får en ny lejer igen ?

Men altså med mindre andet er aftalt, så er det jo udlejer der står for indvendig vedligeholdelse, så det beror jo på hvad du har skrevet i den lejekontrakt du har fået din lejer til at underskrive.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)