Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisleje på hjemmeside med integreret søgemaskine

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg går med en lille idé til en hjemmeside, dog har jeg ingen anelse om det overhovedet er muligt? Og i så fald hvilket prisleje, jeg befinder mig i?

Det jeg skal bruge er en hjemmeside med integreret søgemaskine. Hovedformålet med hjemmesiden er at besøgende skal kunne finde et emne, som passer til deres behov. Ud fra en række spørgsmål skal maskinen kunne matche den besøgende med et bestemt emne. Det omfatter 6-7 forskellige spørgsmål med en række under kategorier - det varierer dog. Søgemaskinen skal kunne matche med samtlige danske virksomheder (50-60).

Jeg håber i kan hjælpe min meget svage forklaring

David

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du ønsker at bygge er egentli super simpelt. Jeg ville kunne bygge det på en enkelt dag.

Der hvor problemet kommer ind er at du nok manuelt skal knytte keywords til alle virksomhederne for at kunne søge i dem.

Der er i danmark 300.000 virksomheder, og du ville manuelt skulle knytte keywords til dem alle sammen for at skabe databasen.

Dette vil tage tid. Lang tid, og det er her du vil bruge alle dine penge.

Hvis jeg var dig ville jeg bruge alt min energi på at at finde en smart måde at automatiserer dette på.

Evt ved at sende alle virksomhederne en email hvor de skal klikke af hvilke produkter de sælger, og så i den forbindelse gemme det i en database.

Om du kan få virksomhederne til at gøre det ved jeg ikke. Men det er et eksempel på en lettere løsning.

Selve koden der skal skrives når du har databasen er barneleg og tager ingen tid.

En anden måske smart løsning kunne være at lave en crawler der indsamlede branchekoder, og ud fra dette kategoriserede virksomhederne i din database.

En super løsning hvis du kan skabe dine søge krav ud fra branchekode.

Den korte historie her er at 99.9% af værdien ligger i databasen.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David,

Det kan jeg formentlig hjælpe med.

Du er velkommen til at ringe 42 42 18 82 og fortælle mere, så får du en pris retur.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)