Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætte min første webshop for kunde, men i tvivl om pris

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har fået mit første større projekt med at sætte en webshop op med Wordpress og WooCommerce, men er i tvivl om hvor meget jeg kan tage for det, da det som sagt er et af mine første rigtige projekter som freelancer.

Webshoppen kommer til at bestå af omkring 80 varenumre og jeg får selvfølgelig de nødvendige billeder, beskrivelser og specifikationer osv til rådighed.

Nogen der har lavet noget lignende og kan komme med deres bud på hvad i ca. ville tage for det? (evt. hvor lang tid I mener det ville tage at sætte op).

På forhånd tak.

Mvh.

Thomas Nielsen

Ps - Beklager hvis dette ikke er den korrekte tråd at oprette indlægget i.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel meget individuelt. 
Skal du lave det helt fra bunden eller snupper du et tema der allerede findes?
Hvad forventer kunden at få?
Hvad forventer kunden at skulle betale?

Der er mange variabler vil jeg mene :)

Tilmeldt 31. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg snupper et allerede eksisterende tema - så det sparer mig selvfølgelig for en masse tid :)

Kunden nævnte at han tidligere fik en hjemmeside sat op af Dandomain for ~9000 kr. + en månedlig betaling på ~250 kr.

Jeg tænkte selv i et omfang af ca. 20 timer til en pris på 4-5000 kr. - Ved ikke om det er fuldstændig hen i vejret?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

5000kr. fordelt over 20 timer er 250kr. i timen.

Del projektet op i punkter og find ud af hvor mange timer du skal bruge per punkt.
Læg antal timer for punkterne sammen og gang med din timepris (kunne være 4-500kr. hvis du er helt grøn).
Gang herefter din pris med minimum 1,5. Du vil altid komme til at bruge mere tid på nogle punkter end beregnet og du skal også bruge penge til materialer (plugins, tema osv.)

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 31. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de hurtige svar :)

Jeg har prøvet at dele projektet op i punkter og givet et estimat på hvor lang tid jeg skal bruge til hvert. - Tænker umiddelbart ikke at 20-25 timer er helt usandsynligt?

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jytzler:
Læg antal timer for punkterne sammen og gang med din timepris (kunne være 4-500kr. hvis du er helt grøn).
Gang herefter din pris med minimum 1,5

200-250, som trådstarter selv foreslår, er rimeligt for low end webdesign.

600-750, som du foreslår, er outrageous og helt ude af trit med virkeligheden.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Bank:

Anders Jytzler:
Læg antal timer for punkterne sammen og gang med din timepris (kunne være 4-500kr. hvis du er helt grøn).
Gang herefter din pris med minimum 1,5

200-250, som trådstarter selv foreslår, er rimeligt for low end webdesign.

600-750, som du foreslår, er outrageous og helt ude af trit med virkeligheden.

Jeg ville hellere arbejde i Bilka, end at lave hjemmesider til 200kr. i timen.

Jeg tog selv 400kr./timen da jeg startede op med freelance webudvikling første gang, og vil ikke sige jeg var en haj. Jeg ved ikke hvor du får 750kr./timen fra.
Men det kommer selvfølgelig an på om der ligger en uddannelse eller nogen erfaring bag.

Men synes du skal komme med et forslag til hvordan han kan regne prisen ud på den webshop han vil sælge, eller om du synes hans prisforslag er fint :-)

EDIT: Arh, nu ser jeg hvor du får de 750kr./timen fra. Det er ikke timeprisen han skal gange med 1,5. Det er antallet af timer.

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er single og bor i en 1 værelses og studere så er 200 helt fint. Hvis du har en virksomhed med ansatte så er 600 et absolut minimum.

Hvis du blot skal lægge plugins ind og købe et tema til $20 som kræver meget lidt erfaring så er 200 måske også fint.

Skal du ind og lave custom plugins, kodeopgaver, hastighedsoptimering osv. samt trække på dine 15 års erfaring som webudvikler ja så skal du som absolut minimum tage 600.

En timepris skal ikke kun afspejle det direkte arbejde som du laver nu og her men også gerne betale for kontor, tilbudsgivning, kunde support, alm. udgifter, opsparing af buffer i virksomhed samt indbetaling til pension. Det vil jeg vove at påstå at det kan du ikke med 200 i timen.

Vi tager selv 795 uden problemer både for simple wordpress løsninger men også større kodeopgaver men nu har jeg også ansatte der udfører arbejdet og mange års erfaring af trække på.

Tilmeldt 31. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig 'bare' et allerede færdigt tema jeg trækker ned + allerede eksisterende plugins jeg skal bruge, og har hverken kontor eller medarbejdere der skal betales husleje og løn til, så tænker umiddelbart ud fra jeres svar at 200-250 er en meget fair timepris for en der er så grøn på freelance markedet som jeg er :)

Mange tak for jeres svar.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)