Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress tema og arkivere pages og post

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har købt et Wordpress tema. Temaet indeholder ca 35 demo sider, hvor jeg gerne vil bruge en 12 sider. De resterende vil jeg gerne gemme, og ikke slette hvis man nu gerne vil ændre i designet senere hen. Men hvordan kan jeg forhindre de sider i at blive indexseret af Google?

Vh Michael

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael,

Du burde kunne nøjes med at ændre dine siders status til at være "Kladde" (Draft) og så burde Google ikke indekserer dem. Dog har jeg hørt om tilfælde hvor folk har oplevet at Google alligevel indekserede dem.

Hvis du vil være på den sikre side så hent et plugin såsom Yoast eller The SEO Framework (jeg anbefaler sidstnævnte), og nå du så har installeret og aktiveret dette så sæt de sider du gerne vil skjule til "noindex".

Du skal dog være opmærksom på at hvis siderne allerede har været publiceret på dit domæne i en periode er der en risiko for at Google allerede har indekseret dem. Og i så fald vil du ved at skjule dem få et antal 404-sider i Google Search Console.

Mvh. Lars

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Super mange tak for det Lars.

Tilmeldt 3. Feb 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

slet dem.

Når du sletter så flyttes de bare til papirkurven, og de kan gendannes derfra i fremtiden.

De bliver altså ikke slettet, når du sletter dem.

Tilmeldt 3. Feb 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

at gemme dem som klade efter du har været udgivet er en dårlig løsning.

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 112
Fra  Diverso Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt gemme som kladde. Men det er lidt rodet. Jeg anbefaler dog alligevel denne metode. Gem som kladde, men sæt en dato på dem, så de er ens, og tilbage i tiden. Så er det nemlig lettere at finde dem i "kladder" senere.

Alternativt, er at eksportere dem, og så evt importere senere. Det er bare lidt noget rod, så glem det forslag :)

God søndag.

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 03:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at finde ud af, om siderne allerede er indekseret af Google. Det kan du let gøre ved at skrive

site:dit-domæne.dk på en Google søgning

dit-domæne.dk skal naturligvis erstattes af det domæne, som siden ligger på.

Hvis siderne ikke vises der, er de ikke indekseret, og så kan du uden videre ændre dem til kladder, privat etc.

Hvis nogle af siderne vises i søgeresultatet, kan du lave redirect/omdirigering - 301, for de pådældende URL'ere til forsiden. Så fortæller du Google og andre søgemaskiner, at siderne er flyttet permanent.

På Google Search Console kan du efterfølgende køre en Googlebot på hver enkelt URL. Så registrerer Google, at siderne er flyttet, og søgeresultaterne vil rimeligt hurtigt blive fjernet fra deres indeksering.

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for hjælpen alle sammen. Jeg endte med at slette dem, og så genskabe dem igen hvis jeg får brug for det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)