Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må konkurrenten anvende mit firmanavn i sin e-shop?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 52
Fra  Nyt-laan.dk Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer det ikke også an på indholdet? Nu skriver du “kompatibel med firmanavn” .

Må man ikke skrive sådan noget? Altså at ens eget produkt fungerer sammen med en konkurrents?

Find et billigt forbrugslån - mit affiliate eventyr

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Du skal være sikker på, at dit navn er unikt, såfremt du ikke har registreret det som varemærke, ellers kan du komme galt afsted, da din henvendelse vil kunne anses for at være en overtrædelse af markedsføringsloven.

Ikke forstået.
Hvordan skulle min henvendelse kunne blive en overtrædelse af markedsføringsloven?

Fashion-Seller:

Såfremt dit navn er unikt, så bør du nok søge professionel hjælp, da det er meget svære sager at føre selv, med mindre du er meget inde i stoffet?

Bare rolig.
Kommer der ikke en mindelig løsning ud af min henvendelse, har jeg allerede fundet en advokat med speciale inden for området, som tager over.

Mads Nielsen:

Kommer det ikke også an på indholdet? Nu skriver du “kompatibel med firmanavn” .

Må man ikke skrive sådan noget? Altså at ens eget produkt fungerer sammen med en konkurrents?

Jeg er mener ikke man må ”snylte” på andres varemærker på den måde.

Jeg husker at Kvickly for år tilbage annoncerede med en træ legetøjstogbane, hvor de skrev noget i stil med ”kan sammenbygges med Brio”.
Det måtte de ændre til ”kan sammenbygges med andre kendte legetøjstogbaner”.

Bemærk også at konkurrenten har lavet direkte SEO på min virksomheds navn, naturligvis med det formål at kunder, der søger på min virksomhed, bliver ledt over i hans e-shop.
Det er ret bevist når man indsætter min virksomheds navn i både:

- Sidernes URL
- Sidernes titel
- Sidernes tekst
- En række skjulte META-tags på siderne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kunne gå direkte til fogedretten -

det kræver intet incassovarsel.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Man kunne gå direkte til fogedretten -

det kræver intet incassovarsel.

Hvad skulle det gøre godt for? Risikoen ved sådan en handling er, at et evt forbud bliver underkendt, og så sidder trådstarter med alle omkostningerne.

Det er da meget lettere at rette henvendelse, få modparten til at fjerne, prøve at finde en løsning, og hvis dette ikke kan lade sig gøre, så gå videre til byretten eller Sø- og Handelsretten...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan66:

Fashion-Seller:

Du skal være sikker på, at dit navn er unikt, såfremt du ikke har registreret det som varemærke, ellers kan du komme galt afsted, da din henvendelse vil kunne anses for at være en overtrædelse af markedsføringsloven.

Ikke forstået.
Hvordan skulle min henvendelse kunne blive en overtrædelse af markedsføringsloven?

Sorry fik skrevet forkert i mit indlæg, så se bort fra den sidste sætning. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)