Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mystiske fakturaer fra PostNord

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
ved at se på de norske momsregler ved import til private, hvor det fremgår at det er transportøren som står for opkrævningen af momsen.

Men det har jo intet at gøre med din påstand om at det er sælger der hæfter for momsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har det da. Køber og sælger hæfter solidarisk for momsen. Transportør opkræver og afregner den. Kan han ikke få den fra modtager så må han gå til afsender. Et princip som du også genfinder i den danske lovgivning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Køber og sælger hæfter solidarisk for momsen

Synes ikke du dokumentere den påstand

Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt René, har haft en længere telefonsamtale med en Dawid fra DPD der står for PostNords tolddeklarationer.

I PostNords aftale med "os" står der et eller andet sted med småt at det er afsenderen der hæfter for momsen.

Kunderne i Norge for pakkerne udleveret sammen med en faktura som de så skal betale. På denne faktura står der også at de ikke må tage varen i brug før der er betalt.

Vælger kunderne derimod ikke at betale denne faktura, ryger den tilbage til afsenderen.

De første pakker er nu over 1 år gamle...

Gad vide om jeg har så trofaste kunder at de vælger at betale til mig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

crawack:

PostNords aftale med "os" står der et eller andet sted med småt at det er afsenderen der hæfter for momsen.

Kunderne i Norge for pakkerne udleveret sammen med en faktura som de så skal betale. På denne faktura står der også at de ikke må tage varen i brug før der er betalt.

Hvis det er sådan de håndtere momsen i Norge, vil jeg finde skynde mig at finde en ny pakkedistributør i Norge.

Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldirg troet det vil kunne ske og jeg har aldrig set det i mine aftaler med PostNord.

Har netop fundet linien hvor det står:

"Når du sender pakker til Norge, skal vi have toldinformationer elektronisk. Standard for PostNord Parcel er, at afsender betaler for indfortoldning. Det er modtager, der betaler told og moms i modtagerlandet, men du skal være opmærksom på, at hvis modtager ikke betaler, kan du blive afkrævet beløbet samt et provisionstillæg. Du kan få flere oplysninger hos Eksportrådet og på www.postnord.dk under Eksport og told. "

Jeg er i fuld gang med at finde en anden leverandør, det er simpelthen grotesk at man betaler et firma for at udføre en opgave og så kan de slippe så let om ved det...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan da ikke være mere enig.

Der burde være rig mulighed for at finde alternative leverandører, Hvad betaler du nu for en pakke?  hvor mange pakker har du årligt til Norge?

Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke så mange pakker som der har været engang. Omkring 100 stk. pr. år og prisen ligger gennemsnitligt på ca. dkr. 320,-.

Det afhænger selvfølgelig af hvilken vægt, oftest er det mellem 0-3 kg. Men iflg. PostNord er det oftest mere p.g.a. deres "Volumenvægt".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens finde anden men om det betaler sIg ved jeg ikke.  vil kunden ikkr betale og nægter modtagelse, vil de alle skulle snede retur og alle vil charge gebyr for arbejdet og retur sending. Om det er billigere end at æde momsen afhænger af beløbet

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Hele opgaven her er, at finde din transport aftale med post nord frem. I denne star der helt sikkert, hvordan tvister I fbm toldbehandling I 3 lande er reguleret og I den specifikke transport, kan der være detaljer der afgør hvordan disse er reguleret(se længere nede).

Dernæst, skal et inkassoselskab altid kunne fremskaffe de oprindelige fakturaer. Og de firmaer, som fakturaerne hidrører skal jo kunne dokumentere at du har modtaget den vare / ydelse det er faktureret.

Er der som her, tale om told og moms I Norge, burde det jo være importøren der har betalingspligten. Dette gælder dog ikke, hvis du har aftalt DDP / Free Domicile som incoterm/fragt metode med kunden, for så har du jo specifikt bedt om, at told og momsregningen bliver tilbageført til dig.

Der er desværre rigtig mange der misforstår de aftaler omkring told og moms de laver, og det kan endnu mere desværre, være rigtig dyrt. Men det skader ikke at tage fat I Lindorrf og få dem til at sende dig detaljerne.

DBH

K

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)