Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projektstyring den lille virksomhed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har forgæves forsøgt at finde et standard projektstyringsprogram. Vi er en lille produktionsvirksomhed ca 15 ansatte som vokser og deraf behovet... vi leverer små enkelt projekter med alt ml 5 og 500 timer i projekterne. vi har op til 10 processer i virksomheden tegning, cnc fræs, cnc buk, lakering, smede, El installation, dekoration, klargøring til montage og montage. Jeg er ude efter at kunne give mine medarbejdere et overblik over deres opgaver og hvor langt hvert projekt er i processen. Jeg havde forestillet mig der skulle hænge en skærm i produktionen med overblik og hver medarbejder kunne sætte et kryds på en Ipad når deres del var færdig. Der skal desuden være mulighed for at kunne finde pdf filer frem vedhæftet projekterne. Er der nogen der har et godt bud?

på forhånd tak

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Anvender i Microsoft Office?

Mvh

Peter Braagaard

Tilmeldt 3. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo vi har Office 365

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for meldingen.

Er den omtalte skærm speciel med hensyn til faciliteter eller ?

Undersøger muligheden for "fjernstyring" via iPhone. Det skal siges, at det har jeg ikke forsøgt tidligere.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

winsilver:

hej jeg har forgæves forsøgt at finde et standard projektstyringsprogram. Vi er en lille produktionsvirksomhed ca 15 ansatte som vokser og deraf behovet... vi leverer små enkelt projekter med alt ml 5 og 500 timer i projekterne. vi har op til 10 processer i virksomheden tegning, cnc fræs, cnc buk, lakering, smede, El installation, dekoration, klargøring til montage og montage. Jeg er ude efter at kunne give mine medarbejdere et overblik over deres opgaver og hvor langt hvert projekt er i processen. Jeg havde forestillet mig der skulle hænge en skærm i produktionen med overblik og hver medarbejder kunne sætte et kryds på en Ipad når deres del var færdig. Der skal desuden være mulighed for at kunne finde pdf filer frem vedhæftet projekterne. Er der nogen der har et godt bud?

på forhånd tak

Det virker på dit spørgsmål som I ligger mellem projekt og produktionsstyring, og det er nok vigtigt at få defineret hvor meget der er til information, hvor vigtig fakturerings/tidsregistreringsdelen er og hvor vigtig historikken er.

Der er mange projektorganisationer der bruger SharePoint serveren til deling, Visio fra office pakken har værktøjere til process overblik, onenote/evernote har muligheder for at samle og logge uorganisesret information, det CRM system vi bruger (Goldmine Premium) har projektledelsesmodul der er sammenkoblet med email, salg og leverancer og har licenser der er på samtidige brugere så 15 ansatte sikkert ikke ville have behov for mere end 5, vores bogholderisystem har også et projektmodul men det drejer sig mere om fakturering/tidsregistrering.

Det lyder som I enten laver specialmaskiner, styringer eller er inden for byg.

En simpel GANT chart kunne være en start og der er mange makroer for hvordan folk laver dem i Excel o.l. og du vil let kunne lave links til dokumentet.

......youtube.com/watch?v=tBq-8dwSgIc

....officetimeline.com/project-management/excel

Helt generelt forsøger vi at samle tingene på så få applikationer som muligt, de det er ved at drive mig til vanvid hvor mange forskelllige gode råd man kan få med nye apps, løsninger...

Af CAD programmer eksempelvis arbejder Autodesk Fusion 360 meget på interaktivt samarbejde, men for mange af dine ansatte er det applikationer som de ikke har i deres dagligdag. Jeg tror jeg ville se hvor langt jeg kunne komme med ting der er bundet in i office.

Med jeres CAD ting kan du nu typisk eksportere ting til OBJ, som kan indsættes i word. Solidworks har en rasende dyr dynamisk applikation, men I skullle kunne opnå næsten det samme ved at jeres 3D tegnefolk gemmer ting i OBJ/STL format og I bruger dynamiske links

Tilmeldt 3. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for et virkelig fint svar.

ja vi er ude efter en løsning som ligger i sfæren ml produktionsstyring og projektstyring. Det vigtigste er overblikket i og mellem projekterne. Dvs feks smeden kan se på sin ipad at han har 10 ventende projekter i prioriteret rækkefølge efter deadline og ift processerne der ligger før ham. Det er ikke så vigtigt med timereg men naturligvis en fornuftig fkt hvis mulig.

for mig som føder systemet ville jeg gerne kunne lægge en deadline på projektet og tildele de forskellige processer timer og programmet herefter laver planlægningen dynamisk efter de nye input og viser nyt gantt kort og genererer nye prioriterede arbejdsplaner til de forskellige processer

rigtig smart ville det jo så være hvis systemet kan tage højde for at opgaverne ikke kan nåes og alarmer om der skal tages hånd om dette

tror du det findes?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at der ikke findes STANDARD systemer der fungerer effektivt til det du logisk skulle kunne, og du er nødt til selv at få defineret hvad et sådant syste, skal kunne. Jeg lavede for 25 år siden rådgivningsopgaver for et firma i Allerød der havde informationsopsamlingsenheder til såkaldte MES systemer - en dataopsamlingsenhed der vise hvor en procentdel af et produkt var færdigt. Det var noget med at trykke på en knap når man startedde og når man gjorde en delopgave færdig.

Problemet for dig er at du ikke laver serieproduktion - hvis du skulle fræse 200 beslag så kunne du logge nr 1, 2............., 150..... medens jeg vil tro at eksempelvis projektstyringen omkring CNC fræs også skal proriteres efter om ting laves på vacuumplan, i skruestik, i hvilket materiale, hvilken dimension, hvilke værktøjer... og ligeledes vil du sikkert også gruppere din tid på vandskæring/laserskæring efter om du har 3 projekter der alle bruger 2mm rustfri plade istedet for at lave projekt 1, projekt 2....

Du kommer til at skulle betale konsulenter for at sætte op og løbende forbedre systemet. Der vil være mange måder at løse det på, men jeg ved at det CRM jeg nævnte har de faciliteter de efterspørger, og at det er relativt simpelt at få lavet web import formularer der kan opdatere projekterne, men jeg ved også at hvis du skal have kompetent support så er det fra England eller USA på det system som jeg bruger. Fordelen er så at den typiske konsulentpris på dette i eks USA er 100$/t

Dette er ikke en særlig god video, men der er muligheder for at køre alle mulige analyser på data og populere det i såkaldte "dash boards", der er muligheder for at få lavet en webside til laser skæreren, en til CNC maskinen..... ...youtube.com/results?search_query=goldmine+project+management

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Rettelse: Ikke iPhone men iPad

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Winsilver,

Der er mange muligheder. Kig eventuelt på Capterra. Jeg selv er størst fan af de generiske værktøjer så som Teamble og Podio

Man kan også gå andre veje men Capterra er helt sikkert et godt sted at starte.

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til du skal have sat noget CAD op.

Haderslev Esport - Nextlevel Gaming

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)