Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et lille pip om søgeoptimering og de virksomheder der tilbyder hjælp

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 17
Indlæg ialt: 8
Fra  Hansen og Jensen Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er bare et lille forsigtig pip og undren... Nu har jeg et par gange på Facebook set reklame fra et firma, nævner selvfølgelig ingen navne, der reklamerer for at hjælpe med søgeoptimering. Reklamen siger direkte, at de kan hjælpe / sikrer en med at blive nummer et.

Her er så min undren. Hvordan kan man som seriøs virksomhed komme med den påstand, når firmaet selv, ikke engang kommer frem på hverken side 1,2,3 eller 4 (så gad jeg ikke søge mere) når man bruger søgeordet "søgeoptimering". Ja man undres, måske lige frem græmmes...

René Jensen
Hjertekurven.dk

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

Det er der ingen der kan og vil give garanti for , altså medmindre man er et af de firmaer der tæller betalt AdWords annoncer med. Har set eksempler på dette flere gange og egentlig lyver de jo ikke men helt god er den ikke.

Her vil du jo netop opnå at blive nr. 1 alle steder (dine valget keywords) så længe budgettet holder til det. Ellers er en side-1 placering bestemt ikke umuligt i de fleste nicher i løbet af en ok tidsramme. Særligt hvis lav/svag konkurrence er en lovning på 1-3 placering nok noget mange godt vil give.

Alternativ kan det være de faktisk bare er super dygtige men højst sandsynligt ikke. Kan også være det bare er "lokkemad" til at få et møde eller en aftale i hus.

Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Tilmeldt 20. Dec 17
Indlæg ialt: 8
Fra  Hansen og Jensen Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er så ingen fare for, at jeg falder i fælden og falder for sådan et tilbud. Som jeg skrev, så var set bare lidt filosofisk undren over at firmaet så ikke selv er nummer et :-)

Mvh
René Bang Jensen
Hjertekurven.dk

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager svartiden René, fik den desværre sprunget over indtil nu.

Én af grundene kan være, at de selv mangler budget eller at de er nystartede hvilket i så fald vil give god mening, altså deres egne placeringer. Tror også det er vigtigt at bemærke at keywords/søgeord som "Søgemaskineoptimering", "SEO", "Linkbuilding" mv. befinder sig i en yderst hård niche (med stærk konkurrence) end så meget andet. Her er de første +200-300 virksomheder og privatpersoner i krig efterfuldt af diverse blog-indlæg. Bl.a. for at komme øverst her, ville det kræve artikler så lange, at selv forfatteren nok ville falde i søvn igen og igen, nøje planlægning af brugen af søgeord og hvor præcis i teksten de skulle placeres samt med god variation (inkl "langhalede"). Så kommer backlinks med forskellige anchor tekster, "naked urls", diversity anchor's osv.

Prøv evt at tjekke et par stykker med seopressor.com/website-seo-checker/ der egentlig giver et godt billede over, hvor meget de hver i sær har tænkt på. Tjek så backlinks med openlinkprofiler.org der fungere fint nu hvor gratis. - Linkbuilding koster næsten kropsdele i nævnte niche hvis man skal begynde fra 0/en ny begyndelse. Bl.a. finder du et par stykker der gør brug af Wikipedia dofollow links på/til tier2 links hvis du går i dybden. Du vil også kunne se at flere bruger PBNs der er skjult hvis du f.eks. anvender Ahrefs men openlinkprofiler. har "fanget" flere af dem.

Og ikke at det gør tingene meget bedre men mange af disse bureauer har faktisk websites der halter gevaldigt. Netop fordi, at de for flere kunder ved at ringe rundt eller hente dem i hus ved at bruge AdWords, Facebook mv. frem for at satse på organisk trafik. Tror også det er de færeste, i hvert fald små virksomheder der hiver deres kommende "web" bureauer igennem pingdom osv.

For at komme tilbage til det første du skrev. Giver de overhovedet en lovning på om det er Google der er tale om? - Bing er langt lettere og mere er de små søgemaskiner. - Så hvis de blot skal leve op til rank-1, et enkelt sted de selv bestemmer, så kan det jo holdes uden sved på panden.

Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjertekurven:

Det her er bare et lille forsigtig pip og undren... Nu har jeg et par gange på Facebook set reklame fra et firma, nævner selvfølgelig ingen navne, der reklamerer for at hjælpe med søgeoptimering. Reklamen siger direkte, at de kan hjælpe / sikrer en med at blive nummer et.

Her er så min undren. Hvordan kan man som seriøs virksomhed komme med den påstand, når firmaet selv, ikke engang kommer frem på hverken side 1,2,3 eller 4 (så gad jeg ikke søge mere) når man bruger søgeordet "søgeoptimering". Ja man undres, måske lige frem græmmes...

René Jensen
Hjertekurven.dk

Svaret her er meget simpelt. Det kan de ikke, det er der ingen der kan. Men nu er du jo heller ikke deres målgruppe. Deres målgruppe er dem der har hørt lidt om SEO synes det er en fantastisk mulighed, men ikke viden nok til at undersøge hvad virksomheden overhovedet kan.,

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)