Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg tage for at designe plakater for andre?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Heeej søde Aminoer :)

Mit navn er Rikke My og jeg er nu begyndt at designe plakater.

Jeg har ellers i de sidste par år, mest tegnet blyant portrætter - men sidste år i september, designede jeg - i anledningen af Herlev Festuge - en grafisk byplakat, som blev tager RIGTIGT godt imod.
Herlev, fordi jeg bor i Herlev - og fordi jeg er meget begejstret, for lokalsamfund.



For et par uger siden, designede jeg så min hjemstavn Stevns, som plakat. Og siden hen, er opmærksomheden EKSPLODERET! :D Jeg har fået uendeligt mange henvendelser - nogle meget meget spændende nogle - og flere vil nu også have mig til at designe plakater, for dem.



Men.... jeg er jo slet ikke uddannet grafiker. Jeg er mere en slags kunstner - og jeg har derfor slet slet ikke forstand på, hvad jeg skal tage for sådan noget. Således er der en masse henvendelser, som jeg simpelthen ikke får reageret på - fordi jeg simpelthen ikke aner, hvad jeg skal sige.

De sidste 3 år, har jeg virkelig underbudt mig selv. Jeg har ofte tegnet stort set gratis, når jeg gjorde tiden op og det gider jeg bare ikke mere. Jeg VIL SÅ GERNE leve af det her!

Jeg har f.eks. en henvendelse liggende nu, på "Hvad skal du have for, at designe en plakat til xxx handelsdansforening?" - Ja, hvad skal jeg have for det? :)

Hvis nu jeg ikke lavede plakaten for dem, men i stedet brugte tiden på at designe en ny byplakat, som jeg selv vælger og efterfølgende kan sælge frit - så er det jo potentielt uendeligt, jeg kan tjene på den, via min egen shop. Og det skal jo matche op.