Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne haj

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sælge den ydelse der er forbundet med overdragelsen, fx oprydning i emails, konti mm, samt den (dog korte) tid det skal bruges på praktikken

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Men prismæssig hvad skal man gå til altså max

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil nok sige omkring 5-6.000 maks. Men start lavere.

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er det rigtig at prisen godt kan være smule høj hvis det bare er et ord

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget er domænet værd for dig? Der r ikke noget max, brugsretten for domænet er blevet overdraget for op til flere mio (Thy data center) så det er en afgørelse du må lave for dig selv.

Man er ikke nødvendigvis en domænehaj fordi man gemmer på et domæne et stykke tid, uden at have en aktiv hjemmeside.

Jeg har selv adskillige, og de bibeholdes ikke med henblik på salg - men skulle der komme et bud der ligger over den værdi domænerne udgør for mig selv (som er væsentligt højere end 5-6.000) så ville jeg stadig sælge.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det med at registrere en virksomhed i samme navn som du ønsker og derefter også forsøge at få det varemærkeregistreret, er altså ikke nogen garanti for at du får domænet

Det er en udbredt misforståelse at man automatisk har ret til et domænenavn bare fordi ens virksomhed hedder det samme, eller ved at gå ud og få varemærkeregistreret navnet.

Jeg har selv nogle domæner liggende hvor en del er i brug i forskelligt omfang, men også domæner som ligger på "hold" til fremtidige projekter jeg har planer om. Og et af de domæner var der noget som på et tidspunkt mente de havde ret til. Først prøvede de den sædvanlige med at spørge hvad det kostede. Jeg svarede så at det ikke var til salg. Så skrev de at de havde stiftet et selskab med det navn og domænet derfor tilhørte dem. Det afviste min advokat pænt med et brev. En del måneder efter kom de så med en varemærkeregistrering og mente jeg krænkede deres varemærke og ville lægge sag an mod mig hvis ikke jeg gav dem domænet.

- Det hele endte med at de selv måtte betale alle omkostninger til sagen og fik en indsigelse imod deres varemærkeregistrering, hvilket var ensbetydende med at de mistede registreringen. Jeg kunne nemlig bevise at jeg havde fundet på navnet før den og havde haft domænet registreret i et par år før de forsøgte at vsremærkeregistrere selve navnet.

Så pas på med den løsning med at lave firmanavn og varemærkeregistrering, når domænet allerede er registreret af nogle andre. Hvis modparten kender reglerne og vitterligt ønsker at bruge domænet, så kan det let give et dyrt bagslag.

Så prøv istedet med konstruktiv åben dialog og giv den et konkret tilbud på at købe domænet.

/Jesper

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Hmm interessant, jeg har altid troede at hvis man havde firma navnet med varemærkeregistering så havde man domænet med garanti.Men jeg tænkte på du har vel ikke et link til afgørelsen vedr. din sag under domæneklagenævnet.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ka man så registere det .com eller .eu nu. Org. Hvad er der ellers

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)