Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af pension før tid

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har gennem mit arbejde efterhånden sparet en del op til pension til trods for min unge alder.
Jeg står nu her og kunne egentlig godt bruge pensionsmidlerne til trods for den høje skat, hvis der udbetales før tid.
Jeg er dog imidlertidig blevet opmærksom på, at arbejdsgiverordningen gør, at pensionen ikke kan udbetales før tid.
Er der andre udveje? Kan midlerne overføres til andet pensionsselskab og så udbetales. Eller er det intet at gøre?

Håber i kan være mig behjælpelig.

// Mathias Kock

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Prøv at tage fat i pensionsselskabet. Umildbart burde der være en måde du kan få dem udbetalt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Kock:

Hej Aminoer,

Jeg har gennem mit arbejde efterhånden sparet en del op til pension til trods for min unge alder.
Jeg står nu her og kunne egentlig godt bruge pensionsmidlerne til trods for den høje skat, hvis der udbetales før tid.
Jeg er dog imidlertidig blevet opmærksom på, at arbejdsgiverordningen gør, at pensionen ikke kan udbetales før tid.
Er der andre udveje? Kan midlerne overføres til andet pensionsselskab og så udbetales. Eller er det intet at gøre?

Håber i kan være mig behjælpelig.

// Mathias Kock

Det kan ikke besvares  KUN dit pensionsselskab kan svare og give dokumantation. Der er flere arbejdsgiverstyrede ordninger som IKKE på nogen måde kan frigives før pension eller død

Det gør ingen som helst forskel i så fald, at overføre til andet selskab da forpligtelsen følger med
KUN dit pensonsselskab (eller arbejdsgiver) kan svare med dokumentation for hvorfor de svarer som de gør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lov fra 2005 tillader investering af pensionsmidler i unoterede aktier.

Du skal have minimum 500.000 stående. Her er en oversigt over hvor meget du kan investerer.

Beløbet til venstre er størrelsen på din pension. Beløbet til højre er hvor meget du kan investerer

500.000 / 100.000
1.000.000 / 200.000
1.500.000 / 300.000
2.000.000 / 400.000
2.500.000 / 650.000
3.000.000 / 900.000
3.500.000 / 1.150.000
4.000.000 / 1.400.000
5.000.000 / 2.150.000

Hvis du har en pension på 3 millioner, kan du altså investerer 900.000,- kontant i unoterede aktier.

Find selv en løsning på dit problem, vil ikke komme med nogen direkte anbefalinger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

no brain:

Lov fra 2005 tillader investering af pensionsmidler i unoterede aktier.

Du skal have minimum 500.000 stående. Her er en oversigt over hvor meget du kan investerer.

Beløbet til venstre er størrelsen på din pension. Beløbet til højre er hvor meget du kan investerer

500.000 / 100.000

kendte jeg ikke  men ja - det lyder jo som en mulighed for at bruge pensionsopsparing på investering eget selskab (selvom der jo skal lidt til når den starter med 500.000 men reglen er vel god nok hvis den gælder - også for arbejdsgiversparet opsparing i pension)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ring til dit pensionselskab de ved hvordan din opsparing er sat op.

Haderslev Esport - Nextlevel Gaming

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg husker rigtig er der også nogle andre krav som skal opfyldes. Bl.a. Ejerandel, som såvidt jeg husker maksimalt må udgøre 25%

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

no brain:

Lov fra 2005 tillader investering af pensionsmidler i unoterede aktier.

Du skal have minimum 500.000 stående. Her er en oversigt over hvor meget du kan investerer.

Beløbet til venstre er størrelsen på din pension. Beløbet til højre er hvor meget du kan investerer

500.000 / 100.000

kendte jeg ikke  men ja - det lyder jo som en mulighed for at bruge pensionsopsparing på investering eget selskab (selvom der jo skal lidt til når den starter med 500.000 men reglen er vel god nok hvis den gælder - også for arbejdsgiversparet opsparing i pension)

Der er en masse små snørklede regler forbundet med loven, og jeg husker ikke dem alle sammen. Men jeg mener en af dem er et max for hvor mange procent man selv må eje af det som der investeres i.

Men ja. Burde være god nok for arbejdsgiversparet pension.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)