Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En webshop-logistik-ekspert som kan hjælpe?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeg driver til daglig en webshop i WooCommerce, og bruger samtidig Dinero regnskabsprogram og Pairy lagerstyringsprogram. 

Efter virksomheden er begyndt at sælge i udlandet, og der også kommet en del ordrer uden for webshoppen, vil jeg høre om der er nogen, som har erfaring med webshop og logistik. Hvilken løsning bruger i og hvorfor?

En del af de fejl vi oplever er fx forkert lagerantal, forkerte fakturaer og fejlleverancer.

Tak på forhånd!

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Det lyder umildbart som om at der er noget i processen som i gør forkert. 

Du bliver nød til at gå lidt mere i detaljer med, hvad i gør og hvilke fakturaer som bliver forkerte. Hvis du vil besvare følgende, så er det nemmere at hjælpe:

1) Er det fakturaerne til udlandet eller dem i webshoppen som bliver forkerte?

2) Hvordan er jeres proces når i sælger en faktura i udlandet. Hvad gør i regnskabsmæssigt i Dinero og hvad gør i, i lagersystemet?

3) Hvis i ikke selv gør noget og det kører automatisk. Hvilke posteringer laver systemet så automatisk i de to programmer?

4) Når i indkøber en vare er indkøbspriserne så ens uagtet indkøbstidspunktet eller kan der være forskel i indkøbspriserne? I såfald anvender i FIFO eller gennemsnitsmetoden?

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

1) Det er primært udenlandske fakturaer som bliver forkerte. Vi sælger bl.a. efter brugtmomsordningen, og derfor sker der fejl, da produkter skal være uden moms og fra med moms. 

2) Når vi får en ordre i både danmark og udland, så bliver der automatisk lavet en faktura i Dinero gennem en software. Her sker der oftest fejl. 

3) Vi får fakturaen som en kladde, som skal godkendes. Men vi skal oftest rette i fakturaen for fejl. Jeg ønsker yderligere at lageret bliver opdateret når man også sælger uden for webshoppen, men her sker der også fejl af og til, så kunden kan risikere at købe en vare som ikke er på lager. 

4) Vores indkøb af varer er meget special pris er varierende og vi bruger brugtmomsordning. 

Jeg ønsker altså et samlet system der kører mellem woocommerce og dinero til lager- og fakturastyring. Lidt alla det system som der findes til E-conomic og Magento. Vi har bare ikke kompetencerne til at bruge disse. 

Håber det er til at forstå. 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder umildbart til at det er de bagvedliggende funktioner til hvordan en faktura laves samt hvorledes det posteres der er problemet. Tror ikke at det er noget man bare kan svare på herinde, men at i bør få en fra Dinero til at hjælpe jer. 

Hvis de ikke kan løse det, så bør i overveje et andet system. Nu nævner du bl.a. at i ikke har kompetencerne til Economic. Dette bør være et system som i nemt kan lære, da det er overraskende simpelt.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

nikokj:

Det lyder umildbart til at det er de bagvedliggende funktioner til hvordan en faktura laves samt hvorledes det posteres der er problemet. Tror ikke at det er noget man bare kan svare på herinde, men at i bør få en fra Dinero til at hjælpe jer. 

Hvis de ikke kan løse det, så bør i overveje et andet system. Nu nævner du bl.a. at i ikke har kompetencerne til Economic. Dette bør være et system som i nemt kan lære, da det er overraskende simpelt.

Helt enig. Vi stod med valget mellem Dinero og Economic, og snuppede en prøve hos begge. Economic er i min verden klart foretrukket. Det er super simpelt, selv for en person som mig, som intet aner om revision. Deres support hjalp mig også med alt opsætning(det gør de vel også ved Dinero, but still).

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)