Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunder til rengøringsfirma.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ebeltoft
Tilmeldt 5. Jan 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.
Jeg har et nystartet rengøringsfirma som yder alm. rengøring og hovedrengøring til private og erhverv.

Men jeg syntes at det er svært at finde kunder, har i nogle gode råd?

Jeg oplever at der er rigtig mange regler omkring, hvordan man IKKE må kontakte potientielle kunder... Så mit spørgsmål går på, hvordan skaber jeg bedst kontakt til nye kunder? (B2B og B2C) :) 

Håber i kan hjælpe.

Hilsen Cæcilie

Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 77
Fra  Unikkebobler.dk Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare en idè, du kunne lave nogle flyers hvor du tilbyder rengøringen til halv pris den første omgang, også kære ud til villa kvartere og del ud.
Hvis du laver nogle interessante flyets, så tror jeg godt det kunne blive en succes!

B2B markedet er der ikke en udbudsside som du kan sende tilbud på? Som de fleste håndværkere også benytter.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cæcilie.

Har selv tidligere drevet rengøringsfirma - bare på Fyn. Derfor ved jeg af erfaring, at der ikke er nogen let vej til nye kunder. Dog vil jeg fraråde dig, at benytte disse tilbuds-sites med "få-3-tilbud"; det koster dig mere end det gavner. Men måske et site som deal.dk kunne være ok til det private marked. Men sørg for, at lave grundige kalkulationer på det, inden du springer ud i tilbuds-site-markedet.

Hvis du gerne vil have fat i de private, så er husstandsomdelte flyers samt opslag i det lokale supermarked en god og billig måde at gøre det på. Du skal dog regne med, at der skal deles RIGTIG mange flyers ud, før der er gevinst. 

Virksomhedkunderne får du bedst fat i, ved det opsøgende salg. Du må altså fatte knoglen og ringe rundt. Alternativt kan du alliere dig med et salgsbureau, som er gode til møde-booking. 

Helt essentielt er naturligvis også en god og informativ hjemmeside, samt din tilstedeværelse på de sociale medier.

Prøv også, om du på en eller anden måde, kan skille dig ud fra mængden af rengøringsfirmaer. Mange gange kigger kunderne kun på prisen, men måske du også kunne tilbyde en miljøvenlig - eller ligefrem økologisk - rengøring.

Til slut kan du jo også tilbyde din assistance som underleverandør til allerede eksisterende rengøringsfirmaer. Det giver selvfølgelig ikke så meget, som hvis du arbejdede for dine egne kunder, men for at få nogle penge i kassen, kunne det måske være en løsning i starten.

God vind.

Mvh. Kasper 

Fra Melby
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 13
Fra  ONIO Media Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cæcilie

En god indgangsvinkel til at skaffe nye kunder er: Hvad må en ny kunde koste? En kunde til rengøring kommer heldigvis ofte igen og igen, og tit laves der måske ligefrem en kontrakt på ugentlig eller daglig rengøring af kundens virksomhed eller private hjem. Så med det i tankerne, kan den tilladte pris på en ny kundeanskaffelse i virkeligheden være forholdsvis høj sammenlignet med et salg af et par strømper på en webshop.

Jeg har tidligere ejet et rengøringsfirma, her fandt jeg mine kunder via min hjemmeside. 

Det er dog ved at være nogle år siden nu, og i dag ejer jeg ONIO Media, et helt nyoprettet mediebureau som laver hjemmesider, webshops og markedsføring for firmaer som dit.

Jeg søger som du også nye kunder, og vil kunne give dig en skarp aftale på en hjemmeside hvis du ikke allerede har en, eller kunne tilbyde at få den du allerede har, optimeret til salg af rengøring. Og få skaffet nye kunder til dig via online markedsføring.

Alternativt kan jeg anbefale at benytte Facebook annoncering, her fanger du ofte kunderne med paraderne nede. Og med de mange muligheder for at indsnævre din målgruppe, kan du med et relativt lille budget ramme en god mængde af de kunder du helst vil have. 

Jeg kan huske at det var vigtigt for mig ikke at have kunderne for langt fra hinanden, da det kun ville skabe mere transporttid som jeg jo ikke tjente penge på. 

Så for at undgå det, kunne Facebook være en god platform. Hvis du ikke kender til Facebook annoncering, kan jeg også hjælpe med det. 

Hvis jeg må bruge dit firma som reference, så kan jeg give 50% rabat på alle vores ydelser. Uanset hvad, så er jeg sikker på at jeg vil kunne hjælpe dig med at skaffe nye kunder, som du stadig kan tjene penge på.

Kontakt mig på 53571170 eller rf@onio.dk 

Du kan også tjekke vores hjemmeside http://onio.dk

Jeg ser frem til at høre fra dig. 

Mvh. Rune Furbo

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cæcilie

Jeg har i mange år booket aftaler for rengøringsbranchen, gør det stadig og der er perioder hvor det er sværere end andre...erhvervskunder skal du ringe til eller få et telemarketingsfirma til at hjælpe dig, alternativt som andre har skrevet dele flyers ud

Der er rigtig mange om buddet, og jeg ved, at ofte bliver firmaer kimet ned fra rengøringsfirmaer, men det kan lade sig gøre, og særligt hvis ikke man er kræsen, og kun vil have bestemte kunder..

Private kunder, må du ikke ringe til, men gerne lægge noget i deres postkasse, med mindre de ikke har Reklame nej tak på

Ringer du selv ud, skal du være opmærksom på, at der ikke er nogen der har reklamebeskyttelse, for så må du ikke ringe til dem..

Hvis du har lyst, må du gerne kontakte mig for en uforpligtende snak. ps min hjemmeside er www.dancontact.dk

kan ikke ændre den på siden

enten på pb eller mobil

mobil 53551862

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Mørkøv
Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 53
Fra  Musvit-Service / Vi kommer flyvende Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cæcilie

Jeg forstår din problemstilling/ udfordring omkring at skabe en god kundegruppe. Det tager tid og der må arbejdes hårdt for det.

Er selv indehaver af virksomheden MusvitService.dk, hvor vi tilbyder erhvervsrengøring på Sjælland.

For at få flere kunder, så må du igang med opsøgende arbejde. Normalt benytter vi os af mødebooking, flyers, website og netværk, hvor potentielle kunder også ringer ind imellem pga. af anbefalinger. Ved B2C så vil flyers være aktuelt at dele ud i postkasser og respektere "nej tak" mærkater der ofte står på postkasserne. Evt. lave nogle skarpe kampagnetiltag der vil gøre kunderne interesseret.

Håber du får godt vind i sejlene!

Mvh. Lasse

Indhent et konkurrencedygtigt tilbud på erhvervsrengøring fra MusvitService.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)