Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fødevaregrossister, Reitan, Catering Engros, Dagrofa, Inco..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Danmark, Polen
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer Aminoer

Jeg har fået agenturet på et spændende produkt, som med succes sælges i andre lande. Jeg skal have produktet på hylden på tankstationer, butikker som "kiosk bien", 7 eleven, butikker, hvor folk kommer for at købe gaver....der er masser af muligheder, og jeg er sikker på, at jeg kan opbygge et pænt salg.

Min forespørgsel til Jer, kære venner i iværksætteriet drejer sig mere om logistikmæssig side at sagen.

Jeg kommer til at benytte forskellige grossister, som skal have mit produkt på hylden, og distribuere det videre til mine slutkunder.

Jeg har ikke forhandlet med nogle af disse grossister endnu... her tænker jeg på Reitan, Dagrofa, Catering Engross og andre...

Jeg er klar over at de store kædekunder, kommer til at bestemme, hvor varerne skal komme fra, som fx Q8 og 7eleven, som bruger Reitan.

 

Inden jeg taler med grossisterne vil jeg gerne høre og bede Jer om jeres tanker og erfaringer med disse grossister, alt info kan bruges... hvad tager de for deres ydelser osv...

Kom med nogle tanker og jeg kvitterer med nogle stykker af vores produkt (når det er på hylden i butikkerne. Jeg kan ikke rigtigt gøre det før da det hele er lidt hemmeligt... det forstår I nok 😊 ) til de 3 bedste Aminoer, der forhåbentligt bombarderer mig med en masse input og insiderinfo :-)

Angående produktet… tænk på en plade chokolade. Det er dette segment vi arbejder i 😊

1000 tak for Jeres hjælp og tid på forhånd .

mvh

Radek

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Radek

Det de grossisterne er mest interesseret i er, hvor omsættelige varerne er, hvad deres mulige indtjening pr. vare kommer til at blive, samt muligheder i forhold til prissætning.

Nu da vi ikke kender dit produkt, så skal du være klar til at kunne svare på, hvorfor du mener at kunden vil købe dit produkt fremfor dem de i forvejen sælger.

Når du har møder med dem, så skal du have produkterne til stede, samt tilbyde dem en smagsprøve hvis de har lyst. 

Herudover vær helt ærlig med dem, hvis de spørg til om du samarbejder med andre grossister. Så sæt møde op med dem alle indenfor de samme uger, så hvis den ene spørg kan du sige at du har møde med dem om det. 

Afhængig af produkt typen, så vær opmærksom på at de måske kun vil tilbyde en prøve periode for at se om folk er interesseret i produktet.

Fra Danmark, Polen
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

nikokj:

Hej Radek

Det de grossisterne er mest interesseret i er, hvor omsættelige varerne er, hvad deres mulige indtjening pr. vare kommer til at blive, samt muligheder i forhold til prissætning.

Nu da vi ikke kender dit produkt, så skal du være klar til at kunne svare på, hvorfor du mener at kunden vil købe dit produkt fremfor dem de i forvejen sælger.

Når du har møder med dem, så skal du have produkterne til stede, samt tilbyde dem en smagsprøve hvis de har lyst. 

Herudover vær helt ærlig med dem, hvis de spørg til om du samarbejder med andre grossister. Så sæt møde op med dem alle indenfor de samme uger, så hvis den ene spørg kan du sige at du har møde med dem om det. 

Afhængig af produkt typen, så vær opmærksom på at de måske kun vil tilbyde en prøve periode for at se om folk er interesseret i produktet.

Hej nikokj

Mange tak for dit svar med gode pointer. 

Jeg vil gerne præcisere med lidt mere info om mit produkt/koncept, så I får lidt bedre billede af, hvad mit spørgsmål drejer sig om.

Jeg har ikke erfaring med grossister og ved ikke helt hvordan de arbejder. 

Jeg forestiller mig at de kan have to forskellige fremgangsmåder vedr. deres salg:

1)

De tager et produkt, som de finder interessent ind i deres sortiment, og tager sig selv af salgsarbejdet og markedsføring over for deres kunder dvs. butikker, kiosker osv...

2)

De har et samarbejde med en kæde (som fx Q8 med Reitan), hvor det er kæden der bestemmer, at de gerne vil sælge et produkt i sine butikker, og grossisten skal så efterfølgende hjemtage produktet og have det på lager, og levere til de enkelte af kædens butikker, når de laver deres bestillinger.

Jeg forestiller mig at mit salgsarbejde kommer også til at  bestå at to forskellige strategier:

1)

Jeg laver et samarbejde med en kæde, som fortæller mig at jeg vi skal bruge deres grossist, som de har et samarbejde med. Her kunne jeg godt tænke mig at finde ud af hvad grossisten tager for at fungere som lager og for at levere.

2) 

Jeg laver selv opsøgende arbejde i mindre selvstændige butikker, som gerne vil have mit produkt. Produktet vil så være på lageret hos grossisten. Jeg modtager bestillingen fra den enkelte butik og beder grossisten om at sende det til butikken. Spørgsmålet er hvad det koster og om det fungerer sådan i det hele taget :-)

Jeg ønsker ikke selv at stå med et lager og vil fra starten bruge grossisten som mit lager og fragtmand.

Mit produkt er ikke kun en ting , men mere et produktkoncept. Tænk her på papstandere på tankstationer og butikker med fx forskellige Nutramino bars. 

Vores koncept er noget lignende (men ikke konkurent til Nutramino - det er andet produktkategori). Vi skal også have papstandere i butikkerne med forskellige varianter af vores produkt, som butikkerne skal bestille og fylde op på standeren.

Jeg håber at det giver mening. Jeg prøver at finde ud af om mine tanker om grossisternes måde at arbejde på er rigtige og alt input fa Jer er MEGET velkomne :-)

jeg vil naturligvis tale medgrossisterne og lave en masse research selv.... men jo mere viden og information jo bedre... derfor mit spørgsmål her på Amino ;-)

Hav en fantastisk iværksætterdag og tak på forhånd for Jeres svar.

mvh

Radek

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvidt jeg ved er det de enkelte kæder som bestemmer hvilke produkter de vil sælge. Nogle af kæderne kan godt have fælles indkøbsafdeling gennem f.eks. Dansk Supermarked. 

Grossisten bestiller direkte varen hos dig og kædens butikker samt grossisten kommunikerer i forhold til lagerbeholdning i de enkelte butikker. Så du skal ikke ud og markedsføre dig selv for enkelte butikker. Dine produkter kan dig indledningsvis godt komme på prøve i enkelte butikker, hvis kæden vil se salgseffekten af dem.

Synes det er meget fint at du vil forstå og sætte dig ind i det hele inden. Men hvis der er noget du er i tvivl om, så bare vær ærlig og spørg dem på mødet. Kan forestille mig at de har mødt mange som er nye samarbejdspartnere, som ikke har fuldt kendskab til deres koncept. 

Afslutningsvis, så skal det nævnes at jeg aldrig har siddet på et møde med dem. Men har haft flere kunder, som har samarbejdet med de forskellige grossister, så min viden er kun fordi at jeg tilbage i tid har spurgt og drøftede det med de kunder. Derfor kan det godt være anderledes end min opfattelse. 

Fra Danmark, Polen
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej nikokj

Endnu engang tak for dine gode input :-)

mvh

Radek

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)