Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til løn og pris udregning.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, så var jeg her lige igen.

Jeg sidder og skal lave et budget for mit firma som jeg skal have med i banken, i den forbindelse skal jeg have udregnet udgifterne til mine medarbejder.

Når jeg sidder og søger på udregninger så finder jeg en masse sider som udregner udgiften for mig, samt hvad jeg skal regne oven i, jeg kan bare ikke finde alt omkring procent satser samt krav.

Jeg er nået frem til at hvis min medarbejder får 170 kr. i timen så skal jeg tjene 45% ekstra på dem alene for at dække, ATP, Pension, Feriepenge osv. hvilket udgøre i alt 247 kr.

Jeg vil gerne selv kunne sidde og lave det regnestykke for at gøre det mere præcist, for mine medarbejder er deltidsansatte og der er derfor nogen ting som jeg formoder jeg kan fra skrive mig og der ved gøre udgiften mindre, så firmaets fortjeneste er højere og mine medarbejder kan få en højere løn (Inklusiv div. tillæg)

Jeg kan se at i de 45% ligger som sagt ATP, Pension, Feriepenge, der ud over er der Barsel, AER, FIB, AES, Forsikring, Sygdom og arbejdstøj, men hvad er de forskellige ting og hvad er % satsen og hvad er jeg forpligtet til at betale som arbejdsgiver?.

(Husk på at mine medarbejder er ansat på deltid og vil formentligt i starten kun have omkring 15-20 timer om måneden eller der under)

1) Feriepenge har jeg fundet frem til er 12.5% af den samlet månedsløn, som jeg som arbejdsgiver skal indbetale.

2) Pension har jeg forstået ikke er et krav? hvilket vil sige at der er nogen som at jeg vil kunne sparre? men hvad er den normale % sats, er det 12%?

3) ATP har jeg fundet frem til er 8% af den samlet månedsløn, som jeg er forpligtet til at indbetale?

4) Barsel, skal jeg spare op til det når mine medarbejder kun er deltidsansatte?. hvad er den normale % sats?.

5) AER? hvad er det og er jeg forpligtet til at betale det?. Hvad er den normale % sats?.

6) FIB? hvad er det og er jeg forpligtet til at betale det?. Hvad er den normale % sats.

7) Forsikring: Den er selvfølelig variabel, men den har jeg styr på.

8) Sygdom. Jeg formoder ikke at jeg er forpligtet til at skal betale for sygdom til mine deltidsmedarbejder? Så frem at jeg er, hvornår skiller det så med hensyn til timer? altså skal jeg gøre det når de har 70 timer om måneden eller ved 8 timer om måneden, eller skal jeg gøre det i det øjeblik at jeg har sat dem på en vagt også de ringer og siger at de ikke kan komme fordi at de er syge?

9) Arbejdstøj, hvad vil man normalt ligge til side pr. time?

Jeg vil gerne lige påpege at det ikke skal lyde som om at jeg er en nærig leder, men jeg vil bare gerne være 100% inde i tingene og jeg føler ikke at jeg kommer nogen vejene med det jeg har søgt end til videre, samtidig så skal det også siges at vi alle arbejder i firmaet som et bierhverv.

Vh.

Dean Skriver. 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har du fået svar på dine spørgsmål. Ellers smid mig en mail, så hjælper jeg dig gerne.

Info@jasminsbogholderi.dk 

Mvh Helle 

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)