Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Turnover tax " - hvad pokker er det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

Jeg skal fakturere en kunde fra udlandet, og vedkommende skriver at følgende skal stå i min invoice:

- invoice amount with or without turnover tax

  if without turnover tax because the invoicing party is freed from it, this tax exemption has to be mentioned on the invoice (as a simple sentence)

  if with tax, the turnover tax identification number (tax ID number) has to be stated

Jeg forstår ikke hvad de mener? Jeg vil gerne betale 55%  af beløbet til skat, før jeg får det. Ønsker det ikke som en del af min b-skat henover min virksomhed. Skriver jeg så bare 55% og lader den udenlandske kunde betale det til skat?

mvh

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Turnover betyder ihvertfald det samme som revenue altså omsætning.

P.s. jeg ved ikke om mit svar det hjælper dig på nogen måde overhovedet hvis ikke så undskylder jeg mange gange

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som om kunden henviser til moms.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du skriver tager du ud af en kontekst, sø det er lidt svært at vide præcis hvad kunder har svaret dig overstående på baggrund af.

Jeg tror at dig og kunden kommunikerer forbi hinanden samt at du skal sætte dig bedre ind i ansættelsesret fremadrettet.

Du kan kun være omfattet af A-indkomst hos din kunde, hvis du er ansat i deres virksomhed samt at der ligger en ansættelsesaftale. Jeg er sikker på at kunden ikke betragter det du har lavet for dem som en del af en ansættelse, men betragter dig som en leverandør. Hvis det var en ansættelse skal virksomheden også afregne sociale omkostninger, indberette mv. i Danmark.

Som leverandør skal du sende en faktura til dem, hvoraf dit CVR-nummer fremgår samt fremgår momsbeløb mv, hvilket er det jeg tolker at din kunde forespørg. Hvis du ikke har et CVR-nummer og ikke overgår grænsen for momspligt, så kan du alternativt indberette det som B-indkomst selv.

Tilmeldt 12. Feb 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min bedste overbevisning er der ikke nogen lande i EU/EEC/EØS, der opererer med turnover tax. Alle lande har derimod moms/VAT.

Du kan sammenligne turnover tax med en slags moms på producerede enheder. Her til lands har vi salgs/købsmoms - men ikke hvis du sælger til lande uden for EU, som jeg mistænker at du gør i tilfældet her.

Det bør derfor være tilstrækkeligt at angive «turnover tax not applicable due to national legislation» eller noget tilsvarende.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du skriver er korrekt. Men det skal han ikke skrive, hvis hans forventning er at de behandler det som A-indkomst.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

nathanielG:

Jeg skal fakturere en kunde fra udlandet, og vedkommende skriver at følgende skal stå i min invoice:

- invoice amount with or without turnover tax

  if without turnover tax because the invoicing party is freed from it, this tax exemption has to be mentioned on the invoice (as a simple sentence)

  if with tax, the turnover tax identification number (tax ID number) has to be stated

Jeg er ikke vi tvivl om der menes VAT value added tax
Hvis du fakturerer uden for UE så skal det være uden VAT (turnovertax = moms som er skat på salgsbeløbet/turnover)
Hvis det er Eu så skal det fremgå at moms/VAT er reverse charge

ren standard - sjovt ord bare

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)