Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobilepay uden CVR, Salg til private i små beløber

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Iværksættere
Jeg er igang med at starte en grafisk personlig virksomhed op har jeg lidt spørgsmål omkring mobilepay.
Nogen af de kunder jeg går efter bliver "unge" som ikke selv har virksomhed, altså privatpersoner. Her bliver prisen ikke særlig høj, nok under 1000 pr. kunde. Kan jeg bruge mobilepay til dette uden CVR nummer?
Ville at skaffe et CVR nummer være en god ide. Har nemlig set man kan bruge mobilepay over dinero (skal dog lige sætte mig ind i det), og der skal jeg vel have en mobilepay erhverv bruger eller hvad det hedder?
Jeg kommer også til at gå efter større virksomhedskunder i fremtiden.

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo have en mobilpay erhverv (eller hvis det er online - en online aftale) Jeg mener begge dele kræver konto med CVR tilknyttet - privat mobile pay må ikke bruges til erhverv.

Og JA jeg synes da CVR lyder som en god ide - når du skal gå efter større virksomhedskunder. Overvej så om du har risiko (tyder på at du skal vælge selskab) eller du er istand til at begrænse risiko i dine aftaler (ville pege på personlig virksomhed) Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker jeg skal have en enkeltmandsvirksomhed. Det er det jeg har forstået er bedst i min situation. Er det ikke noget med du har en bog omkring det man skal vide som enkeltmands virksomhed? Skal nemlig have læst op på alt omkring det, om der er noget man skal betale. En af mine venner fortalte at man skal betale en forsikring hvis man skal trække løn ud fra firmaet

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som enkeltmandsvirksomhed kan du trække alle de penge ud af firmaet du ønsker. Du skal bare sørge for at have penge tilbage til at betale skat, moms og andre udgifter. En forsikring har jeg aldrig hørt om før i det tilfælde.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Pagter :

Jeg tænker jeg skal have en enkeltmandsvirksomhed. Det er det jeg har forstået er bedst i min situation. Er det ikke noget med du har en bog omkring det man skal vide som enkeltmands virksomhed? Skal nemlig have læst op på alt omkring det, om der er noget man skal betale. En af mine venner fortalte at man skal betale en forsikring hvis man skal trække løn ud fra firmaet

ja - superbilligt - som E-bog eller paperback - den hedder sjovt nok Personlig Virksomhed som link her og dækker enkeltmands, PMV og I/S - alt du behøver vide vil jeg påstå

Og så lige nej, der er ikke løn i enkeltmands til ejer i alm skatteforhold (gennemgået fint i bogen) og der er ikke forsikringskrav - det er kun til selskaber. Har du ansatte med løn så skal der være arbejdsskadeforsikring

god vind med det   john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay godt og tak. Kunne nemlig heller ikke selv finde det, men så jeg var på den sikre side

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Pagter :
Jeg er igang med at starte en grafisk personlig virksomhed op har jeg lidt spørgsmål omkring mobilepay.

Bare lige en indskudt bemærkning:

MobilePay finder det ulovligt at modtage betaling før varerne! Det gælder også Erhvervs delen!

Har selv lige i et af mine selskaber, der laver noget helt andet, haft drøftelsen. Banken mener, at MobilePay er okay til det lille firma. MobilPay siger ULOVLIGT, at bestille via hjemmeside, foretage MobilePay og varerne sendes. Der har dog ikke været klager over denne mulighed fra kunderne, kun omkring leveringen som kaldes snegleryg (hvis I for står).

Der måtte så en anden løsning til. Denne er tilføjet dette selskabs hjemmeside nu.

Disse info er fra uge 6.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)