Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Karriereskift til revisor, hjælp!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Det med at big4 ikke ansætter "ældre" medarbejdere kan jeg heller ikke lige nikke genkendende til. Sidste år var jeg på revision som manager på en sag, hvor de 2 "yngre medarbejdere" jeg havde med begge var ældre end mig som hhv. 1. års trainee/junior og 5. års senior assistent.

Okay, så er jeg mindre bekymret for at starte på studiet som den eneste på 28/29 :) 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men selvom du har en cand.merc.aud og starter som revisor, så kan du ikke en skid. En som er startet  lige efter Handelsskolen og været ansat 2 år samt igang med HD kan formentlig mere end du kan når du starter. Der er rigtig meget som revisor, som du ikke lærer på et studie. Som revisor er din cand.merc.aud kun vigtig hvis du overvejer at blive statsautoriseret på sigt. Resten handler storset kun om joberfaring og være en del af miljøet. Derfor det er et af de få jobs, hvor det er vigtigere at starte i en revisionsvirksomhed end blot at have en fin uddannelse. En af fordelen ved at tage uddannelsen samtidig med du er ansat som revisor er også at man typisk får uddannelsen betalt samt løn for den tid du bruger på studiet. Der hvor du ofte kan tjene virkelig gode penge er hvis du er god til at udnytte dit netværk samt dermed skaffe nye kunder eller opgaver. Du kan nemt hente mere end en månedsløn ind på at skaffe en kunde ind, som ligger gode penge i forretningen. Herudover er der også mulighed for at opnå bonus, hvis du præsterer bedre end ventet. 

Det du skal være opmærksom på ved revisionsbranchen er at der er meget overarbejde og en forventning til at du er på næsten 24/7 når folk forsøger at få fat i dig. 

Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg kan godt se at trainee nok er den bedste vej at gå.

Vil forskellen mellem HD(R) og cand.merc.aud. kun handle om at blive statsautoriseret, eller er der også status, ansvar, løn osv.?

Hvis jeg bliver trainee, er det så obligatorisk 4 år m. HD(R)+ 2 års kandidat eller kan det gøres kortere? 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også læse CMA på deltid og derved få løn under uddannelsen. Du behøver ikke gå ned på SU her.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke være bange for alderen. På HD er gennemsnitsalderen relativt høj og senere på er den naturligvis lavere, men i min tid var der da et par stykker på de 50+

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

nikokj:
Det du skal være opmærksom på ved revisionsbranchen er at der er meget overarbejde og en forventning til at du er på næsten 24/7 når folk forsøger at få fat i dig.

Er der nogen der kan afsløre hvor meget det er normalt at arbejde hos big4, både i løbet af foråret, men også resten af året? og er det muligt at få det hele udbetalt som overarbejde, eller bliver man tvunget til at afspadsere? 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmusrand:

nikokj:
Det du skal være opmærksom på ved revisionsbranchen er at der er meget overarbejde og en forventning til at du er på næsten 24/7 når folk forsøger at få fat i dig.

Er der nogen der kan afsløre hvor meget det er normalt at arbejde hos big4, både i løbet af foråret, men også resten af året? og er det muligt at få det hele udbetalt som overarbejde, eller bliver man tvunget til at afspadsere? 

Det er MEGET afhængigt af hvilken afdeling du er i og om du er i hovedkontorene i Kbh eller ude i "provinsen". Jeg sidder selv i en SMV afdeling, som tidligere lå på hovedkontoret og nu er rykket "til provinsen" i Hillerød og mht. arbejdspres er det som hver sin verden. I en typisk SMV afdeling vil arbejdspresset primært være i 1. halvår, mens den i en storkunde afdeling vil være mere fordelt fx 1 kvartal er helt hjernedød og efterfølgende er det ofte omkring kvartalsafslutning, at arbejdet går hårdt til den.
Uanset om vi snakker big4 eller mindre revisionshuse, vil jeg sige du skal forvente ca. 150 - 300 timers overarbejde om året, som minimum.
Det er normalt, at det kan blive udbetalt men der kan godt være en min. sats. Fx de første 50-100 timer kan ikke udbetales og alt derover udbetales.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

D. B.:

Okay, jeg kan godt se at trainee nok er den bedste vej at gå.

Vil forskellen mellem HD(R) og cand.merc.aud. kun handle om at blive statsautoriseret, eller er der også status, ansvar, løn osv.?

Hvis jeg bliver trainee, er det så obligatorisk 4 år m. HD(R)+ 2 års kandidat eller kan det gøres kortere? 

Typisk handler det ikke om uddannelse, men dit lønniveau bliver fastsat efter hvilken titel og niveau du har. Du får som regel et mindre tillæg i lønnen for at være cand.merc.aud. Men ulempen ved at læse det fuldtid er at det er svære at blive ansat hos et revisionshus end hvis du søger på et tidligt tidspunkt. Ligeledes er du heller ikke ligeså faglig dygtig, hvilket kan spille ind på dit lønniveau.

Alt kan gøres kortere, men det er noget du skal forhandle med din kommende arbejdsgivere omkring. Nogle steder vil godkende, at du kan tage HDen hurtigere, mens andre steder vil kræve at du tager cand.merc.auden over længere tid. Tror dit fokus er forkert med at fokusere på tiden, fokuser på karrieren i stedet.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)