Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg et flyselskab, eller busdelskab

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, altid god med dagens grin.

Altså med mindre du har et større to helst 3 eller 4 cifret million beløb du ikke aner hvad du skal bruge til så drop drømme om flyselskaber og andet skørt

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, for de venlige ord. Jeg ved ikke om du er sarkastisk, uanset så er iværksætteri ikke en popularitetskonkurrence og der er en overvægt af indlæg, som skrives af unge mennesker med en attitude, som besværliggør en succesfuld forretning. Om det er dovenskab, generation-dum-i-hovedet eller generel talentløshed er vanskeligt at vide. Vi kan ikke alle bidrage med plusord og varm luft, som man også kan læse i mange indlæg. «Man kan alt hvis man bare vil arbejde hårdt kg tro på det» er noget forfærdeligt sludder, oftest postuleret af folk, som ikke gør nogen af tingene.

Jeg hentyder ikke til dig, John, med ovenstående. Jeg mener oprigtigt, at du laver et beundringsværdigt og sobert stykke arbejde, med en tålmodighed som er imponerende - sådan er vi forskellige.

Tilbage til emnet.

Det er helt korrekt st opstart at et luftfartsselskab er ressourcekrævende. Dels kræver det adgang til rigtig mange penge (alt er relativt) og det kræver noget temmelig specialiseret viden. Et luftfartsselskab kan være meget andet end ruteflyvning mellem København og London, eller charterture til Ibiza. Der findes muligheder i meget mindre målestok, eks. med formidling og oprettelse af fractional ownership. Det betyder egentlig bare en samling af personer/firmaer som har transportbehov, som i fællesskab køber et fly eller en flåde af fly til at løse det behov. Der er en del administration i den slags og hvis «man» kan løse de praktiske og administrative problemer er man vel en slags luftfartsselskab.

https://www.controller.com/listings/aircraft/for-sale/23648173/2017-socata-tbm-930 her er et eksempel på et fly, som kan flytte 2-3 personer fra eks. Thisted til Cannes på knap 4 timer, som eksempel på effektivitet. Hvis beslutninger på executive niveau i et selskab beror på nøglepersoners deltagelse i møder rundt omkring og tiden er værdifuld, så er det perfekt, at have adgang til hurtig transport, når og hvis der er behov. Det er et redskab som store virksomheder har brugt i årevis. Med mindre privatopererede fly, hvor kapaciteten og omkostningerne er delt ud på flere, kan mindre virksomheder også spille med og udnytte fordelene ved at kunne nå møder 2 steder i Europa og være hjemme til aftensmad.

- bare til inspiration og eksempel hvis nogen har trang til at prøve sig som tovholder i en virksomhed, der sælger luft under vingerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo lidt sarkastisk - lidt ud fra du starter med at konstatere - korrekt - at Amino nok ikke er stedtet spørge hvor man starter et flyselskab, køber fly og skaffer ruter og passagerer

En eller anden lille fornemmelse sniger sig ind, at trådstaret nok er startet et helt galt sted, ikke blot i Amino, men i hele sin iværksætterforestilling, og man måske - blidt - burde gøre opmærksom på at hvis hvis spørger sådan, så har man nok slet slet ikke forudsætningerne for den type ting, og skal nok se til noget andet

Både du og jeg ved, at starte et nyt flyselskab, købe fly, skaffe ruter og slottimes - OG passagerer - er et mange års arbejde for specialister med mere end mange mio i ryggen’

Det bliver så ikke mindre tydeligt, når næste spørgsmål så er - hvordan starter jeg et busselskab og får busser

Jeg går ind fra vi skal svare alle ordentligt men vi skal heller ikke virke helt uden virkelighedsfornemmelse og lave en curling generaton af folk der forventer, at kunne få flyselskab, købe fly, ruter, passager, ved at høre Amino

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nu nok nemmere at starte et færgeselskab. Køb en gammel udtjent træbåd, hyr en til at sejle den (eller gør det selv) og så finder du bare en god rute mellem en af Danmarks mange små øer.

 

Ironi kan være brugt i ovenstående......

Tilmeldt 5. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej M.S.
er der mulighed for at kontakte dig privat for yderligere information i forhold dette emne?
M.V:H
LM10
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sende en PB, hvis du har noget på hjerte 😎

Tilmeldt 5. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Har jeg prøvet, men der står, at du ikke modtaget privat-beskeder
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det skyldes at din profil er oprettet ganske nyligt? Jeg ved ikke om der er en begrænsning på private beskeder, som gælder nye profiler.

Jeg har sendt dig en besked, og ellers kan du vel, hvis det ikke er alt for hemmeligt, bare skrive din henvendelse her?

Fra frederikssund
Tilmeldt 25. Nov 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ikke starte eget selskab uden at have mange mange millioner i kontanter, dette er ikke en verden man skylder i i disse tider
MEN, der findes en anden mulighed som jeg selv har puslet med
Du kan wetlease, kontra drylease, med wetleasing lejer du et fly i et selskab med overskydende kapacitet(det er der rigtig mange der har lige nu!)

wetleasing er din mulighed, med wetleasing lejer du fly på aftalte vilkår men med moderselskabets ry og renomme i ryggen, det gøtr det noget lettere da de stort set står for alt det juridiske samt, det vigtigste, vedligehold af fly og personale over for myndighederne.

du skal kontakte nogle selskaber der både har rute erfaring og chartererfaring, det bliver ikke nemt da de sikkeert bliver kontaktet af en del fantaster, så forbered dig så godt du kan inden kontakten, eller ihvertfald sideløbende.

du skal have nogle kunder på hånden, måske en tematur

du skal have en destination der passer til flyene

flyene skal have rette størrelse til dit produkt

du skal have en plan for at skaffe noget fragt til at betale noget af turen, både ud og hjem(ellers bliver det for dyrt for dine kunder der er vandt til at flyve med ryanair mm

du skal ind i rejsegaranti fonden da det er pakketure du laver, hvis der er overnatning inkl.(dette er dyrt)

du skal selv med på de første ture og der skal du have en taske fuld af kontanter, nok til at betale brændstof til turen hjem. husk det er Dollars i flyveverden.(måske dit wetleasing selskab vil stå for dette da de er lkendt i branchen og hvis de ikke skylder i de forskellige lufthavne

det er flere selskaber der kunne være aktuelle at spørge og det er DAT, men husk har du ikke mange penge i hånden så glem det hele, de vil højst sandsynligt sige: show us the money, først

klø på og se om det bærer

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)