Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresalg med modifikationer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er interesseret i, at finde frem til den relevante lovtekst omkring videresalg af et produkt, efter at have foretaget større modifikationer.

Lad mig give et eksempel:

Jeg køber en lampe fra IKEA udskifter herefter lampeskærmen. Er det herefter tilladt at sælge lampen gennem min egen webshop?

Jeg ved, at det ikke er lovligt eksempelvis at videresælge designertøj med små ændringer, men personligt tænker jeg, der må være en forskel, når man ikke længere kan genkende det gamle produkt.

Hvad siger i? Kom gerne med kildehenvisninger til jeres svar :) På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke nærmere facitliste end at du ikke må "snylte" på ophavsretsmandens rettigheder

Kan man slet ikke se hvem det var - er det oprindelige design ikke som sådan del af det du sælger, så er det ikke anderledes end med skruer og møtrikke du anvender - det kan du gøre frit-  men det må som nævnt ikke sælges på baggrund af snylt på det oprindelige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar! Det giver god mening.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Norrino:

Hej, 

Jeg er interesseret i, at finde frem til den relevante lovtekst omkring videresalg af et produkt, efter at have foretaget større modifikationer.

Lad mig give et eksempel:

Jeg køber en lampe fra IKEA udskifter herefter lampeskærmen. Er det herefter tilladt at sælge lampen gennem min egen webshop?

Jeg ved, at det ikke er lovligt eksempelvis at videresælge designertøj med små ændringer, men personligt tænker jeg, der må være en forskel, når man ikke længere kan genkende det gamle produkt.

Hvad siger i? Kom gerne med kildehenvisninger til jeres svar :) På forhånd tak!

En af de væsentligste kildehenvisninger er nok markedsføringslovens § 5 omkring vildledning. Her er det essentielle, at en gennemsnitlig forbruger ikke må kunne forveksle det oprindelige produkt med dit modificerede produkt. 

 

Eksempelvis din Ikea lampe, hvis du blot udskifter skærmen; vil forbrugeren så stadig tro det var en Ikea lampe eller?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)